تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 932 |
تعداد مقالات | 7,652 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,492,912 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,884,623 |
The Impact of Test Length on Raters’ Mental Processes During Scoring Test-Takers’ Writing Performance | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقاله 7، دوره 7، شماره 1 - شماره پیاپی 15، مرداد 2023، صفحه 159-182 اصل مقاله (376.92 K) | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2022.37340.1545 | ||
نویسندگان | ||
Fateme Nikmard1؛ Kobra Tavassoli* 2 | ||
1PhD Candidate, Department of ELT, Faculty of Literature and Foreign Languages, Karaj Branch, Islamic Azad University, Karaj, Iran | ||
2Assistant Professor, Department of ELT, Faculty of Literature and Foreign Languages, Karaj Branch, Islamic Azad University, Karaj, Iran | ||
چکیده | ||
Different factors such as the writing genre, writing prompt, and/or test length can influence the raters’ mental processes while scoring writing tests. Accordingly, whether an increase or a decrease in test length has any impact on how raters evaluate test-takers’ writing performance was the motive underlying this research. For this purpose, 12 EFL students who scored between 5.5 to 7.5 on the writing section of a mock IELTS test were selected based on availability sampling. The participants wrote three argumentative essays (the original, longer, and shorter versions). The three versions from each test-taker were then scored by three raters using IELTS task 2 writing band descriptors. Meanwhile, the raters provided verbal protocols explaining in detail the reasons underlying their scores to each test-taker’s essay. Then, the verbal protocols were transcribed and content analyzed using Nvivo version 11 to extract the themes mentioned by the raters in scoring each writing test. The results showed that the raters paid more attention to certain factors in the band descriptors and ignored some other factors. However, there was a similar pattern among the raters in scoring the three writing tests. The results did not show any significant differences in the raters’ mental processes while scoring each of the three writing tests. The conclusion was that test length is not a determining factor influencing the mental processes of raters in writing tests. Therefore, raters and test developers do not need to worry about test length influencing the raters’ scoring. | ||
کلیدواژهها | ||
mental processes؛ rater؛ test length؛ verbal protocol؛ writing test | ||
عنوان مقاله [English] | ||
تأثیر طول آزمون بر فرایندهای ذهنی ارزیابها هنگام نمرهدهی به عملکرد نوشتاری آزموندهندگان | ||
نویسندگان [English] | ||
فاطمه نیک مرد1؛ کبری توسلی2 | ||
1دانشجوی دکترا، گروه زبان انگلیسی، دانشکده ی ادبیات و زبانهای خارجی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران | ||
2استادیار، گروه زبان انگلیسی، دانشکده ی ادبیات و زبانهای خارجی ، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران | ||
چکیده [English] | ||
عوامل مختلفی از جمله ژانر نگارش، داستانپردازی و یا طول آزمون میتوانند بر فرایندهای ذهنی مصححین هنگام نمرهدهی به آزمونهای نگارش تأثیر بگذارند. در این راستا، اینکه آیا افزایش یا کاهش طول آزمون تأثیری بر چگونگی سنجش ارزیابها از عملکرد نوشتاری آزموندهندگان دارد، انگیزه اصلی انجام این پژوهش بود. بدین منظور، 12 فراگیر زبان انگلیسی که در بخش نگارش آزمون آزمایشی آیلتس نمره بین 5/5 تا 5/7 دریافت کرده بودند، از طریق نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. شرکتکنندهها سه مقاله استدلالی به صورت نسخه اصلی، بلندتر و کوتاهتر نوشتند. هر یک از سه نسخه آزموندهنده گان، سپس توسط سه ارزیاب با استفاده از مقیاس تصحیح نگارش تکلیف دوم آیلتس تصحیح شد. در این میان، ارزیابها پروتکلهای شفاهی هم ارائه دادند که در آنها به توضیح جزئی دلایل اصلیشان برای اختصاص نمرهها به هر مقاله پرداختند. سپس، پروتکلهای شفاهی به نوشته بازگردانده شدند و محتوای آنها با استفاده از نرمافزار ان.وی.وو نسخه 11 تجزیه و تحلیل شد تا مضمون های اصلی ذکرشده توسط ارزیابها در نمرهدهی به هر آزمون نوشتاری استخراج شود. یافتهها نشان داد که ارزیابها توجه ویژهای به برخی از معیارهای موجود در مقیاس تصحیح نگارش آیلتس داشتند و برخی عوامل را نادیده گرفتند. با این وجود، یک الگوی مشابه در میان همه ارزیابها در نمرهدهی سه آزمون نوشتاری وجود داشت. یافتهها نشاندهنده وجود تفاوتهای معنادار در فرایندهای ذهنی ارزیابها هنگام نمرهدهی به هر سه آزمون نگارش نبود. نتیجه این پژوهش نشان داد طول آزمون عامل تأثیرگذاری بر فرایندهای ذهنی ارزیابها در آزمونهای نگارشی نبود. در نتیجه، ارزیابها و طراحان آزمون نیازی نیست نگران تأثیرگذاری طول آزمون بر نمرهدهی ارزیابها باشند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
فرایندهای ذهنی, ارزیاب, طول آزمون, پروتکل شفاهی, آزمون نگارش | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 410 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 216 |