تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 938 |
تعداد مقالات | 7,697 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,624,744 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,986,841 |
The Motivational Aspects of Meaningful Work among Iranian EFL Faculty Members | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقالات آماده انتشار، اصلاح شده برای چاپ، انتشار آنلاین از تاریخ 10 دی 1403 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2024.45627.1875 | ||
نویسندگان | ||
Ali Mohammad Mohammadi* 1؛ Shahlal Roshani Ghaleh Sheikhi2؛ Houshang Yazdani3 | ||
1Faculty member of Department of English Language and Literature, Faculty of Literature and Foreign Languages, Arak University, Arak,, Iran | ||
2PhD candidate in TEFL. Dept. of English Language and Literature, Faculty of Arts and Humanities, Payam Noor University, Tehran,, Iran | ||
3Dept. of English Language and Literature, Faculty of Arts and Humanities, Arak University, Arak,, Iran | ||
چکیده | ||
This qualitative study explores the motivational aspects of meaningful work among EFL faculty members utilizing Grounded Theory (Strauss and Corbin, 1998). To achieve the study's objectives, 19 faculty members with diverse ages, ranks, and tenures were purposefully selected as experts through purposive and theoretical sampling. Data analysis involved open coding, axial coding, and selective coding, complemented by constant comparison to derive insights. The findings reveal that Iranian EFL faculty members are autonomusly motivated to engage in meaningful work and take proactive measures to do so. They perceive their work as meaningful when it positively impacts their learners' lives by enhancing communicative competence, fostering collective self-efficacy, shifting students' negative mindsets, and preparing them for the future. Additionally, the study identifies various contextual factors, including individual characteristics (personality traits and autonomous motivation), organizational factors (organizational culture, job resources, and job demands), the workplace environment (autonomy support), and student factors (engagement). These findings are consistent with the basic psychological needs outlined in Self-Determination Theory, particularly the fulfillment of the needs for beneficence, autonomy, and relatedness. They underscore the interconnectedness of these needs, with competency being satisfied through relatedness. The implications of this research are relevant to language educators and teacher training, emphasizing the importance of addressing these motivational factors to promote meaningful work in the university EFL context. | ||
کلیدواژهها | ||
Meaningful، work،؛ motivational، factors، EFL | ||
عنوان مقاله [English] | ||
بررسی جنبه های انگیزشی کار معنادار اعضای هیئت علمی زبان انگلیسی | ||
نویسندگان [English] | ||
علی محمد محمدی1؛ شهلا روشنی قلعه شیخی2؛ هوشنگ یزدانی3 | ||
1عضو هیات علمی گروه زبان انگلیسی، دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی، دانشگاه اراک، اراک، ایران | ||
2دانشجوی دکتری، گروه زبان انگلیسی، دانشکده ادبیات و زبانها، دانشگاه اراک، اراک، ایران | ||
3گروه زبان انگلیسی، دانشکده ادبیات و زبانها، دانشگاه اراک، اراک، ایران | ||
چکیده [English] | ||
مطالعه ی حاضر، به مطالعه کیفی تحلیل و بررسی ادراک و انگیزه اعضای هیات علمی زبان انگلیسی درزمینه ی معناداری شغلی پرداخته است . به منظور انجام پژوهش، 19 نفر از اعضای هیأت علمی با رتبه های علمی مختلف به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و داده ها با انجام مصاحبه نیمه ساختاریافته و مشاهده کلاسی جمع آوری گردید. بر اساس یافتهها، مفهوم "تاثیرگذاری مثبت بر زندگی فراگیران" با فراوانی 11 از بارزترین مفاهیم در انگیزه اساتید از معناداری شغلی آشکارشد.و کار معنادار از دیدگاه اساتید زبان انگلیسی به عنوان کاری معرفی گردید که تاثیر شناختی، روانشناختی ، و آکادمیک مثبتی بر فراگیران داشته باشد (افزایش توانش ارتباطی فراگیران، ارتقای خودکارآمدی جمعی، تغیرذهنیت منفی ، ایجاد آمادگی فراگیران برای شغل آینده). بر این اساس، از بررسی عوامل زمینه ای موثر بر معناداری شغلی مفاهیم مختلفی از جمله ویزگی های فردی ( ویژگی های شخصیتی، انگییزه ی درونی) عوامل سازمانی ( فرهنگ سازمانی، منابع شغلی، الزامات شغلی، تعهد عاطفی) محیط کار( محبط دانشگاه محل کار) و عوامل مربوط به دانشجو (مشارکت فعال) پدیدارشد. . استراتژیهای پیشنهادی برای حل مسائل زمینهای در رابطه با ایجاد کار معنادار ، بازآفرینی شغلی (بازآفرینی شناختی، بازآفرینی ارتباطی، بازآفرینی تکلیف)، افزایش حمایت سازمانی از طریق افزایش منابع شغلی (خودمختاری، ارتباط، شایستگی، بازخورد، ارتقاء شغلی، تامین مالی، امنیت شغلی، حقوق و دستمزد، مشارکت در تصمیم گیری) و کاهش تقاضاهای شغلی (مشکلات جسمی، فیزیولوژیکی، روانی، مشکل زمان درموارد مربوط به تدریس- پژوهش- خدمات). نتایج به کارگیری استراتژی های کار معنادار در زمینه های تدریس زبان انگلیسی می باشند دستاوردهای تحقیق شامل فراگیران، سازمان، و استاد حاصل آمد. دلالتهای ارایه ی تحقیقات آتی در پایان ارایه می گردد | ||
کلیدواژهها [English] | ||
کارمعنادار, عوامل, انگیزشی, هیات, علمی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 20 |