تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 938 |
تعداد مقالات | 7,697 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,624,737 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,986,795 |
Analysis of Presentation of Phrasal verbs in Iranian Secondary School ELT textbooks | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقالات آماده انتشار، اصلاح شده برای چاپ، انتشار آنلاین از تاریخ 10 دی 1403 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2022.38676.1602 | ||
نویسندگان | ||
Mahsa Akbari-Farmanbar* 1؛ Neda Fekri2؛ Yahya Ghelichli3 | ||
1Department of English Language Teaching, Gorgan Branch, Islamic Azad University, Gorgan, Iran | ||
2Department of English Language, Aliabad Katoul Branch, Islamic Azad University, Aliabad Katoul, Iran. | ||
3Department of English Language Teaching, Gorgan Branch, Islamic Azad University, Gorgan, Iran. | ||
چکیده | ||
Phrasal verbs (PVs) are essential to communicate with native speakers as they are frequently used in writing as well as speaking. However, they present a substantial challenge to both teachers and learners. The aim of this study was to examine how phrasal verbs were used in locally-produced English textbooks used in secondary schools in Iran. Phrasal verbs were manually extracted from textbooks. Two hundred and forty-nine occurrences of phrasal verbs were found in the mentioned ELT textbooks. To analyze the data, the subsequent analyses were performed in three stages. The first stage of analysis dealt with the frequency of PVs. The second stage was concerned with where phrasal verbs appeared in the textbooks. The final layer of analysis focused on the function of phrasal verbs in the samples. It was evident from the results that PVs were substantially covered in the sample textbooks, and the higher the level, the more phrasal verbs were used. Therefore, it will be worth trying to scatter them all over the textbook and add a larger variety of exercises by allowing students to figure out some patterns by themselves instead of purely presenting them in grammar boxes. As a result, proper teaching approaches and material development need to be applied to reduce learners' frustration and to improve their understanding and use of phrasal verbs | ||
کلیدواژهها | ||
ELT Textbooks؛ Language Learning؛ Phrasal Verbs؛ Secondary School؛ Textbook | ||
عنوان مقاله [English] | ||
بررسی ارائه افعال عبارتی در کتب آموزش زبان انگلیسی مدارس متوسطه ایران | ||
نویسندگان [English] | ||
مهسا اکبری فرمانبر1؛ ندا فکری2؛ یحیی قلیچ لی3 | ||
1گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد گرگان، گرگان، ایران. | ||
2گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علی آبادکتول، علی آبادکتول ، ایران | ||
3گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد گرگان، گرگان، ایران. | ||
چکیده [English] | ||
افعال عبارتی (PVs) برای برقراری ارتباط با متکلمان بومی ضروری هستند زیرا اغلب در نوشتار و همچنین گفتار استفاده می شوند. با این حال، آنها چالشی اساسی برای معلمان و فراگیران ایجاد می کنند. هدف از این مطالعه بررسی چگونگی استفاده از افعال عبارتی در کتب درسی انگلیسی تولید محلی در مدارس متوسطه ایران بود. افعال عبارتی به صورت دستی از کتاب های درسی استخراج شد. دویست و چهل و نه مورد از افعال عبارتی در کتابهای درسی آموزش زبان انگلیسی ذکر شده یافت شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها، تجزیه و تحلیل های بعدی در سه مرحله انجام شد. مرحله اول تجزیه و تحلیل به فرکانس افعال عبارتی می پردازد. مرحله دوم مربوط به جایی بود که افعال عبارتی در کتاب های درسی ظاهر می شوند. لایه نهایی تحلیل بر عملکرد افعال عبارتی در نمونه ها متمرکز بود. از نتایج مشهود بود که افعال عبارتی به طور قابل توجهی در کتاب های درسی نمونه پوشش داده شده اند و هر چه سطح بالاتر باشد، از افعال عبارتی بیشتری استفاده شده است. بنابراین، تلاش برای پراکنده کردن آنها در سراسر کتاب درسی و افزودن طیف وسیعتری از تمرینها با اجازه دادن به دانشآموزان برای کشف الگوها بهجای ارائه صرفاً در جعبههای دستور زبان، ارزشمند خواهد بود. در نتیجه، برای کاهش ناامیدی فراگیران و بهبود درک و استفاده آنها از افعال عبارتی، باید از رویکردهای آموزشی مناسب و توسعه مطالب استفاده شود. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
کتاب های درسی (آموزش زبان انگلیسی), یادگیری زبان, افعال عبارتی, مدرسه متوسطه, کتاب درسی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 42 |