تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 923 |
تعداد مقالات | 7,610 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,364,947 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,794,829 |
Investigating the Perceptions of Iranian EFL Teacherpreneurs and their Followers in Affinity Spaces | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقاله 2، دوره 8، شماره 3 - شماره پیاپی 21، بهمن 2024 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2024.44506.1829 | ||
نویسندگان | ||
Mohammd Bahrami* 1؛ katayoon Afzali2 | ||
1Sheikhbahei University | ||
2Sheikhbahaee University | ||
چکیده | ||
English as a Foreign Language (EFL) teacherpreneurship, a branch of entrepreneurship, is a pioneering practice in the teaching profession that makes use of innovations and technologies. This study, using a basic interpretive design, aimed to explore the motivating factors of EFL teacherpreneurs as well as the EFL teacherpreneur followers’ motivating and demotivating factors to follow them. EFL teacherpreneurs are self-driven teachers who refuse traditional school environments and harness technology to gain autonomy in affinity spaces as an educational platform. Two groups of participants consisting of 25 Iranian EFL teacherpreneurs and 100 followers of the EFL teacherpreneurs in social affinity spaces created by social media, such as Facebook, Telegram, WhatsApp, Eitaa, and Instagram, were selected via purposeful sampling. To collect the data, two semi-structured interviews in individual and focus group forms were conducted with the two groups of participants. Data analysis was conducted via the manual thematic analysis of the transcribed interviews. The results indicated that the motivating factors of EFL teacherpreneurs were as follows: making financial gain; providing innovative opportunities for others; experiencing professional development, using technology, sharing knowledge, coping with teaching burnout, practicing creativity and criticality, and enhancing self-efficacy and self-confidence. Moreover, the motivating and demotivating factors for the EFL teacherpreneur followers were as follows: finding new ways of EFL teaching/learning, building new working and social relations, becoming aware of the latest developments in EFL teaching/learning, learning self-directed EFL learning, finding a new identity, enhancing EFL teaching/learning effectiveness, experiencing shortage of time, financial problems, shortage of facilities, students’ unwillingness and demotivation to learn, and suffering from low digital literacy. | ||
کلیدواژهها | ||
EFL teacherpreneurship؛ EFL teacherpreneur؛ social affinity spaces EFL teaching؛ EFL learning؛ motivating factors | ||
عنوان مقاله [English] | ||
بررسی کارآفرینی معلمان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی: دیدگاههای معلمان ایرانی کارآفرین زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی و دنبال کنندگان آنها در فضاهای همبستگی اجتماعی | ||
نویسندگان [English] | ||
محمد بهرامی1؛ کتایون افضلی2 | ||
1دانشجوی دکتری دانشگاه شیخ بهایی | ||
2استادیار دانشگاه شیخ بهایی | ||
چکیده [English] | ||
کارآفرینی معلمان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی، شاخه ای از کارآفرینی، روشی پیشگام درحرفه آموزش زبان انگلیسی است که از نوآوری و فناوری بهره می برد. این مطالعه با استفاده از پژوهش استنتاجی پایه قصد داشت تا عوامل انگیزشی معلمان کارآفرین زبان انگلیسی وعوامل انگیزشی و بازدارنده ی دنبال کنندگان آنان را بررسی کند. معلمان کارآفرین زبان انگلیسی معلمان خود راهبری هستند که از محیط های سنتی مدرسه دوری می کنند و از فناوری برای به دست آوردن استقلال در فضاهای همبستگی به عنوان پلتفرم آموزشی استفاده می کنند. دو گروه شرکت کننده شامل 25 معلم ایرانی کارآفرین زبان انگلیسی و 100 دنبال کننده معلمان کارآفرین زبان انگلیسی که در فضاهای همبستگی ایجاد شده توسط رسانه های اجتماعی مثل فیسبوک، تلگرام، واتساپ، ایتا و اینستاگرام آنها را دنبال میکردند، از طریق نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها، دو مصاحبه نیمه ساختار یافته با دو گروه شرکت کننده در قالب فردی و گروهی پیاده سازی شد.روش تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل مضمونی مصاحبه های تایپ شده صورت گرفت. نتایج نشان داد که عوامل انگیزشی معلمان کارآفرین زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی شامل سود مالی، ایجاد فرصت های نوآورانه برای دیگران، توسعه حرفه ای، استفاده از فناوری، به اشتراک گذاری دانش، مقابله با حس بی انگیزگی ناشی ازروزمرگی تدریس ، تمرین خلاقیت و انتقادپذیری، و افزایش خودکارآمدی و اعتماد به نفس بودند. علاوه بر این، عوامل انگیزشی و نا امید کننده زیر برای دنبال کنندگان معلمان کارآفرین زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی شناسایی شدند: پیدا کردن راه های جدید آموزش/ یادگیری زبان انگلیسی، برقراری روابط کاری و اجتماعی جدید، آگاه شدن از آخرین تحولات در آموزش/ یادگیری زبان انگلیسی، یادگیری خود راهبری زبان انگلیسی، پیدا کردن هویت جدید، افزایش کارایی آموزش/ یادگیری زبان انگلیسی، کمبود وقت، مشکلات مالی، کمبود تسهیلات، عدم تمایل و ناامیدی دانش آموزان برای یادگیری، و سواد دیجیتال پایین. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
معلم کارآفرین زبان انگلیسی, کارآفرینی معلمان زبان انگلیسی, آموزش/ یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی, فضاهای همبستگی اجتماعی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 134 |