تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 932 |
تعداد مقالات | 7,652 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,492,909 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,884,620 |
ESL Writers’ Performance in Exam and Non-Exam Academic Writing Settings | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقاله 3، دوره 7، شماره 1 - شماره پیاپی 15، مرداد 2023، صفحه 59-85 اصل مقاله (973.06 K) | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2022.37489.1553 | ||
نویسندگان | ||
Fahimeh Marefat* 1؛ Mojtaba Heydari2 | ||
1Professor, Allameh Tabataba’i University, Department of English Language and Literature, Faculty of Persian Literature and Foreign Languages, Tehran, Iran | ||
2Ph.D. Candidate, Allameh Tabataba’i University. Department of English Language and Literature, Faculty of Persian Literature and Foreign Languages, Tehran, Iran | ||
چکیده | ||
With the growing access to new types of reference tools, today’s L2 writers have a plethora of choices when completing an academic writing assignment. Such resources are absent in most high-stakes academic writing exams, making the two situations dissimilar. Aimed to compare the performances of ESL writers in Exam and Non-exam (real-life) academic writing situations, the present study recruited seven ESL university students who had previously taken an IELTS test. The students completed two analogous writing tasks: an exam-setting and a Non-exam writing test which aimed to simulate the real-life setting. Coh-Metrix analysis of the linguistic features of syntactic complexity, lexical sophistication, and text cohesion of the writings suggested that the students improved the textual quality of their writings in real-life academic writing situation. In addition, FACETS analysis of the quality of the writings, as assessed by the human raters, showed that the students did not benefit equally from the merits of the real-life settings compared to the Exam settings. The findings suggest that the students spent different amounts of time and used different types of queries to consult with external resources. Students’ background training and writing strategies can highly affect their performance in real-life academic writing compared to the writing exams, warning against the validity of such tests. | ||
کلیدواژهها | ||
academic writing؛ Coh-Metrix؛ exam/ non-exam settings؛ FACETS؛ writing exams validity | ||
عنوان مقاله [English] | ||
عملکرد نویسندگان متون انگلیسی به عنوان زبان دوم در موقعیتهای نگارش دانشگاهی در شرایط آزمون و در شرایط غیر آزمون | ||
نویسندگان [English] | ||
فهیمه معرفت1؛ مجتبی حیدری2 | ||
1استاد ، گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | ||
2دانشجوی دکترا، گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
چکیده [English] | ||
با گسترش دسترسی به انواع ابزارهای ارجاعی جدید، نویسندگان متون انگلیسی به عنوان زبان دوم امروزه انتخابهای متنوعی برای نگارش تکالیف دانشگاهی خود دارند. نبود چنین مرجعهایی در بسیاری از آزمونهای سرنوشتساز دانشگاهی نوشتاری باعث ایجاد تفاوت در دو موقعیت میشود. پژوهش حاضر با هدف مقایسه تکلیفهای نویسندگان متون انگلیسی به عنوان زبان دوم در دو موقعیت الف) نوشتاری در شرایط امتحان و ب) در شرایط غیر امتحانِ زندگی واقعی، هفت دانشجوی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم که قبلاً آزمون آیلتس داده بودند را انتخاب کرد. تحلیل ویژگیهای زبانیِ مشخصههای زبانشناختیِ پیچیدگی نحوی، پیچیدگی واژگانی و انسجام متن نوشتاری نشان می دهد که متن تولیدی دانشجویان در موقعیت نگارش دانشگاهی زندگی واقعی از کیفیت بالاتری برخوردار است. دانشآموزان دو تکلیف نوشتاری مشابه را انجام دادند: یک آزمون موقعیت-امتحان و یک آزمون نوشتار غیر امتحان که هدف آن شبیهسازی محیط زندگی واقعی بود. افزون بر این، تحلیل اف.ای.اس.تی.اس کیفیت نوشتارها که توسط ارزیابیکنندگان انسانی ارزیابی شد، نشان داد که دانشجویان به صورت برابر از مزایای محیطهای زندگی واقعی در مقایسه با موقعیتهای امتحان بهرهمند نیستند. یافتهها همچنین نشان میدهد که دانشجویان هنگام نگارش، مدت زمان متفاوتی را صرف نموده و از انواع مختلف جستوجو برای کسب راهنمایی از منابع خارجی استفاده کردند. پیشینة آموزشی دانشجویان و راهبردهای نگارشی آنها میتواند عملکرد آنها در زندگی واقعی نگارش دانشگاهی در مقایسه با نگارش آزمون را تحت تاثیر خود قرار دهد، نکته ای که هشداری است در زمینه روایی آزمونهای سرنوشتساز دانشگاهی. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
نوشتار آکادمیک, آزمون ویژگیهای زبانی, موقعیتهای غیر امتحان, اف.ای.اس.تی.اس, روایی امتحان نوشتاری | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 406 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 243 |