تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 932 |
تعداد مقالات | 7,652 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,492,802 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,884,540 |
Ideology and the Sublime in William Wordsworth's The Prelude | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقاله 4، دوره 7، شماره 1 - شماره پیاپی 15، مرداد 2023، صفحه 87-106 اصل مقاله (326.13 K) | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2022.36979.1528 | ||
نویسندگان | ||
Ghiasuddin Alizadeh* 1؛ Masoud Farahmandfar2 | ||
1Assistant Professor, Department of English Language and Literature, Faculty of Literature and Human Sciences, Malayer University, Malayer, Iran | ||
2Assistant Professor, Department of English Language and Literature, Faculty of Persian Literature and Foreign Languages, Allameh Tabataba’i University, Tehran, Iran | ||
چکیده | ||
In order to follow the contours of Wordsworth’s ideological development and the role played by the sublime in the growth of his mind, one is well-advised to follow the temporal and narrative progression of The Prelude (1799). Through a Žižekian analysis of Wordsworth's magnum opus, this study argues that the sublime can be approached from two different points. First, it can be conceived as the symbolic intrusion into the imaginary world of the subject, rifting the sense of unity and perfection, and relocating the object of desire from the imaginary to the symbolic order. Next, it can be perceived as the intrusion of the real into the symbolic order, as the lack at the heart of the Other, making a perfect correspondence of the signifying elements and the ultimate achievement of the object of desire impossible. What links these two different significations of the sublime together is the crucial realization that, in both cases, the sublime holds the place of illusory and non-existent states. | ||
کلیدواژهها | ||
Wordsworth؛ The Prelude؛ sublime؛ Žižek؛ Romantic literature | ||
عنوان مقاله [English] | ||
ایدئولوژی و امر متعالی در اثر "مقدمه" ویلیام وردزورت | ||
نویسندگان [English] | ||
غیاث الدین علیزاده1؛ مسعود فرهمندفر2 | ||
1استادیار، گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ملایر، ملایر، ایران | ||
2استادیار ، گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
چکیده [English] | ||
برای درک حدود و ثغور رشدِ ایدئولوژیکی وُردزورت و نقش امر متعالی در توسعۀ ذهن شاعر، توصیه میشود پیشرفت زمانی و رواییِ مقدمه (1799)، را دنبال کنیم. مقالۀ حاضر، از طریق تحلیل آرای ژیژکی شاهکار بزرگ وردورت، نشان میدهد که میتوان به امر متعالی از دو منظر مختلف دست یافت. نخست، میتوان آن را مداخلۀ نمادین در درون جهان خیالیِ سوژه دانست که حس وحدت و کمال را دچار تشویش میکند و اُبژۀ تمنا را از ترتیب خیالی به نمادین تغییر میدهد و دوم اینکه، میتوان آن را مداخلۀ امر واقع در ترتیب نمادین دانست، به منزلۀ فقدان در دل دیگری، که در نتیجه آن، همخوانیِ کاملِ عناصر دلالتی و دستیابی نهایی به اُبژۀ تمنّا غیر ممکن میشود. آنچه این دو دلالت متفاوت از امر متعالی را به هم پیوند میزند، درک این مهم است که در هر دو مورد، امر متعالی جایگاه حالتهای وهمگون و ناموجود را دارد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
وردزورت, مقدمه, امر متعالی, ژیژک, ادبیات رمانتیک | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 890 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 284 |