تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 932 |
تعداد مقالات | 7,653 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,495,266 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,886,566 |
تاثیر آموزش بر شناخت و توانایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در به کارگیری کتابخانه | ||
اندیشه های نوین تربیتی | ||
مقاله 1، دوره 2، شماره 1، فروردین 1385، صفحه 91-109 اصل مقاله (190.78 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/jontoe.2006.286 | ||
نویسندگان | ||
زاهد بیگدلی* ؛ علی بیرانوند | ||
دانشگاه شهید چمران اهواز | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش، بررسی میزان تاثیر آموزش کتابداری بر شناخت و توانایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی شاغل به تحصیل در دانشگاه شهید چمران اهواز در سال تحصیلی 1384-1383 در به کارگیری منابع کتابخانه است. آزمودنی های این پژوهش از میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته های غیر کتابداری دانشگاه و به روش تصادفی گزیده شدند. یک گروه از آزمودنی ها با کمک دفترچه راهنما و گروه دیگر در دوره آموزشی آموزش داده شدند. سپس هر دو گروه با گروه گواه مقایسه شدند تا میزان اثربخشی آموزش بر آنها با یکدیگر سنجیده شود. نتایج نشان دهنده موثر بودن آموزش ها بود و از میان دو روش آموزش، در 12 مورد، روش آموزش در دوره آموزشی برتری معناداری به روش آموزش با دفترچه راهنما داشته است. در موارد دیگر، با تفاوت آماری معنادار نبود یا تفاوتی دیده نشد. از میان 34 نکته آموزش داده شده، تفاوت پس آزمون ها با پیش آزمون ها در روش دوره آموزشی در 18 مفهوم و در روش دفترچه راهنما در 15 مفهوم معنادار بود. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,149 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 588 |