تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 938 |
تعداد مقالات | 7,697 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,624,423 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,986,664 |
ارتقاء سطح مهارت خواندن و درک مفاهیم در دانشجویان زبان انگلیسی به عنوان زبان بیگانه ازطریق ارزشیابی کارپوشه به صورت ترسیم نمودارهای مفهومی | ||
زبان پژوهی | ||
مقاله 6، دوره 2، شماره 4، فروردین 1390، صفحه 127-147 اصل مقاله (197.24 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/jlr.2013.997 | ||
نویسندگان | ||
زهره نفیسی* 1؛ مهدی نوروزی خیابانی2 | ||
1گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه الزهرا | ||
2گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه علامه طباطبایی | ||
چکیده | ||
درپی پیشرفت نظریه های جدید یادگیری در سطح جهان، متخصصان تعلیم و تربیت و نیز معلمان و استادان این رشته به آزمودن و بررسی روشهای نوین در کلاس درس علاقهمند هستند. به نظر میرسد ازمیان همۀ روشهای نوین آموزش و ارزشیابی، کارپوشه بهعنوان یک روش یادگیری سازندگی گرا در تقویت جنبه های گوناگون یادگیری، مورد توجه واقع شده است. هدف از این تحقیق، بررسی میزان تأثیر روش ارزشیابی کارپوشه بر مهارت خواندن و درک مفاهیم زبان دوم در دانشجویان دانشگاه میباشد. شرکت کنندگان در آزمون، دو گروه از دانشجویان مقطع کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات انگلیسی هستند. بررسی نتایج آماری علاوهبر بررسی محتوایی مصاحبۀ انجامشده، بیانگر آن است که درستکردن کارپوشه با محتوای نمودارهای مفهومی برای دانشجویان مفید میباشد. نتایج این تحقیق، استفاده از کارپوشه را بهعنوان ابزاری آموزشی برای پیشبرد فرایند یادگیری و تقویت مهارت خواندن و درک مطلب، و نیز افزایش سطح علمی دانشجویان پیشنهاد میکند. | ||
کلیدواژهها | ||
: سازندگی گرایی؛ ارزشیابی کارپوشه؛ نمودار مفهومی؛ خواندن و درک مفاهیم | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Upgrading reading comprehension skill level of EFL students via assessment of portfolio by drawing concept maps | ||
نویسندگان [English] | ||
Zohreh Nafissi1؛ Mehdi Nowrouzi2 | ||
1alzahra university | ||
2Alameh Tabatabai University | ||
چکیده [English] | ||
By advancement of learning theories throughout the world, educationalists, teachers and researchers in this field are willing and eager to test new approaches in the classroom. Among all the new theories of teaching and assessment, it seems that portfolio as a constructivist learning approach has gained popularity in reinforcing different aspects of learning. This research aims to investigate the effect of portfolio assessment on university students’ L2 reading comprehension. The participants included two groups of BA students majoring in English Literature. The results of statistical analysis and content analysis of semi structured oral interview revealed that constructing portfolios with concept maps as their artifacts has been useful for students. The result of this research suggests the use of portfolio as learning instrument in the advancement of learning process and empowering reading comprehension skill, in addition to increasing content knowledge of the students. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Constructivism, portfolio assessment, concept map, reading comprehension | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,502 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 809 |