تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 938 |
تعداد مقالات | 7,697 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,624,723 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,986,793 |
Construction and Validation of an EFL Teachers' Online Self-efficacy Maintenance Strategies Questionnaire | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقالات آماده انتشار، اصلاح شده برای چاپ، انتشار آنلاین از تاریخ 10 دی 1403 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2024.46845.1921 | ||
نویسندگان | ||
Mohadeseh Fani1؛ Hooshang Yazdani* 2 | ||
1PhD candidate in TEFL, Department of English Language and Literature, Faculty of Literature and Languages, Arak University, Arak, Iran | ||
2Associate Professor, Department of English Language and Literature, Faculty of Literature and Languages, Arak University, Arak, Iran | ||
چکیده | ||
Teacher self-efficacy is highly important in both face-to-face and online teaching environments. Although the literature is replete with studies investigating teacher self-efficacy, the area of examining the strategies teachers perceive to use to maintain their self-efficacy in online teaching is quite under-explored. Accordingly, this study constructed and validated a teachers' online self-efficacy maintenance strategies questionnaire. The participants comprised 227 EFL teachers within the age range of 24 to 41 years old (M=30.25, SD=4.12). To gather data, semi-structured interviews were conducted. Following that, the interview contents became subject to thematic analysis and the results were used to develop the questionnaire. The results of Exploratory Factor Analysis (EFA) suggested a four-factor structure constituting professional development, support networks, adaptation and flexibility, and instructional strategies. Moreover, the results of confirmatory factor analysis (CFA) indicated that the four-factor structure fit the Iranian EFL teachers' population. Based on the results, the questionnaire can be safely used for developing professional programs aiming at determining and promoting EFL teachers’ understanding and use of online self-efficacy maintenance strategies. | ||
کلیدواژهها | ||
Self-efficacy؛ Teaching self-efficacy؛ Online teaching؛ improving Teachers’ self-efficacy؛ Self-efficacy Maintenance Strategies | ||
عنوان مقاله [English] | ||
ساخت و اعتبار سنجی پرسشنامه استراتژی های حفظ خودکار آمدی آنلاین معلمان زبان انگلیسی | ||
نویسندگان [English] | ||
محدثه فانی1؛ هوشنگ یزدانی2 | ||
1گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکده ادبیات و زبانها، دانشگاه اراک، اراک، ایران | ||
2گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکده ادبیات و زبانها، دانشگاه اراک، اراک، ایران | ||
چکیده [English] | ||
خودکارآمدی معلم در هر دو محیط آموزشی حضوری و آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار است. اگرچه ادبیات مملو از مطالعاتی است که خودکارآمدی معلمان را مورد بررسی قرار داده اند، اما حوزه بررسی استراتژیهایی که معلمان برای حفظ خودکارآمدی خود در تدریس آنلاین استفاده میکنند کاملاً مورد بررسی قرار نگرفته است. بر این اساس، دراین مطالعه پرسشنامه راهبردهای حفظ خودکارآمدی آنلاین معلمان ساخته و اعتبار سنجی شده است. شرکت کنندگان شامل7 22 معلم زبان انگلیسی در محدوده سنی 24 تا 41 سال (M=30.25، SD=4.12) بودند. برای جمع آوری داده ها، مصاحبه های نیمه ساختاریافته انجام شد. به دنبال آن، محتوای مصاحبه ها مورد تجزیه و تحلیل موضوعی قرار گرفت و از نتایج برای تهیه پرسشنامه استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی (EFA) یک ساختار چهار عاملی شامل توسعه حرفهای، شبکههای پشتیبانی، سازگاری و انعطاف پذیری، و استراتژیهای آموزشی را پیشنهاد کرد. همچنین، نتایج تحلیل عاملی تاییدی نشان داد که ساختار چهار عاملی با جمعیت معلمان زبان انگلیسی مطابقت دارد. بر اساس نتایج، می توان از این پرسشنامه برای توسعه برنامه های حرفه ای با هدف تعیین و ارتقای درک معلمان زبان انگلیسی و استفاده آنها از استراتژی های حفظ خودکارآمدی آنلاین استفاده نمود. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
خودکارآمدی, خودکارآمدی تدریس, آموزش آنلاین, ادراک معلمان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 28 |