تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 938 |
تعداد مقالات | 7,697 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,624,703 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,986,788 |
تحلیل خطاهای تلفظی خوشه های همخوان توسط زبان آموزان عراقی براساس نظریه بهینگی | ||
زبان پژوهی | ||
مقاله 4، دوره 16، شماره 53، دی 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/jlr.2024.47947.2470 | ||
نویسندگان | ||
زهره سادات ناصری* 1؛ فاطمه احمدی نسب1؛ روا کاظم جواد2 | ||
1استادیار گروه زبان ادبیات انگلیسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران | ||
2کارشناس ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز ایران | ||
چکیده | ||
این مطالعه به بررسی خطاهای تلفظی خوشههای همخوان انگلیسی در بین زبانآموزان عراقی زبان انگلیسی با رویکرد نظریه بهینگی (OT) میپردازد. بدین منظور، 40 دانشجوی سال اول دانشگاه در رشتههای مختلف با سن 18 تا 25، بر اساس نمرات آنها در آزمون تعیین سطح آکسفورد (OPT) از سطوح مبتدی و متوسطه پایین انتخاب شدند. با استفاده از ابزارهای مختلف مانند آموزش خواندن (reading instruction) و آزمون روخوانی با صدای بلند (read-aloud test) و همچنین با آگاهی از مقوله مشکلات اصلی تلفظ توسط زبانآموزان عربی ارائه شده توسط یاوش (2011)، تحلیل بهینگی در پژوهش اتخاذ شد. یافتهها نشان داد که در تلفظ خوشههای آغازه با دو همخوان، *COMPLEX onset به عنوان محدودیت مرتبه بالا در عربی عراقی اغلب نقض میشود، زیرا در عربی عراقی کلمات زیادی با #CCV شروع میشوند. همچنین، *#CCC هرگز در عربی عراقی نقض نمیشود و شرکتکنندگان سعی در شکستن خوشه داشتند و مرتبه این محدودیت در انگلیسی و عربی عراقی متفاوت است. در تلفظ خوشه پایانه دو همخوان، اگرچه *CCcoda هرگز در عربی عراقی نقض نمیشود، مرتبه این محدودیت در گفتار زبانآموزان تغییر نمیکند. اما، برای تلفظ کلمات با ساختار VCCC(C)# ، رتبهبندی دو محدودیت *CCCCcoda و *CCCcoda در گفتار زبانآموزان، مرتبه بالا خواهد داشت در صورتی که رتبه این دو محدودیت در انگلیسی پایین است. | ||
کلیدواژهها | ||
خطاهای تلفظی؛ خوشه های همخوان؛ زبان آموزان عراقی؛ رتبه بندی محدودیت ها؛ نظریه بهینگی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
An Optimality Theoretic-Based Analysis of Consonant Cluster Pronunciation Errors among Iraqi EFL Learners | ||
نویسندگان [English] | ||
Zohreh Sadat Naseri1؛ fatemeh Ahmadinasab1؛ Rawaa Kadhem Jawaad2 | ||
1Assistant professor, Dept. of English Language and Literature, Shahid Chamran University of Ahvaz, Ahvaz, Iran | ||
2M. A. in TEFL, Dept. of English Language and Literature, Shahid Chamran University of Ahvaz, Ahvaz, Iran | ||
چکیده [English] | ||
This study examines the pronunciation errors of English consonant clusters among Iraqi EFL learners through the lens of Optimality Theory (OT). For this aim, 40 freshman university students of different majors aged 18-25 years old were selected from beginner and lower-intermediate levels based on their scores on OPT (Oxford Placement Test). Using different instruments like reading instruction and read-aloud test, and being informed from the category of major pronunciation problems by Arabic learners presented by Yavaş (2011), an Optimality Theory-based analysis was adopted in the research. Findings indicated that in pronouncing initial clusters of two consonants, *COMPLEX onset as the high-ranked constraint is frequently violated in Iraqi Arabic (IA), because in IA there are many words started with #CCV. Also, *#CCC is never violated in IA. Since constraints are universal, languages differ only in how they rank them. In pronouncing a coda cluster consisting of two consonants, although *CCcoda is never violated in IA, this constraint is not permuted in the pronunciation of the participants. But, in order to pronounce words with the structure of VCCC(C)#, it seems that the two low-ranked constraints i.e., *CCCCcoda and *CCCcoda in English are permuted to high-ranked constraints in the pronunciation of IA learners. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Pronunciation Errors, Consonant Clusters, Iraqi EFL Learners, Constrain Ranking, Optimality Theory | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 39 |