تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 935 |
تعداد مقالات | 7,686 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,529,794 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,905,883 |
تاریخ و مشکلات آموزشی – پژوهشی پیشِ رو (راهبردهای توسه کیفی) | ||
تاریخ نگری و تاریخ نگاری | ||
مقاله 5، دوره 19، شماره 2، تیر 1388، صفحه 93-123 اصل مقاله (240.84 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/hph.2014.817 | ||
نویسنده | ||
مسعود مرادی* | ||
استادیار گروه تاریخ دانشگاه سیستان و بلوچستان | ||
چکیده | ||
تاریخ یکی از رشتههای مهم آموزشی در علوم انسانی و علم پایه در علوم اجتماعی است که در بیشتر دانشگاههای کشور تدریس میشود. شیوههای سنّتی آموزش به تاریخ سیاسی پرداخته و از جنبههای مختلف حیات اجتماعی انسان غافل ماندهاند. همچنین پژوهشهای تاریخی در نظام سنّتی مبتنی بر اسناد سیاسی در لاکی محافظهکارانه فرو رفته است و نمیتواند به مسایل امروز جامعه و انسان پاسخ دهد. لزوم تغییر دیدگاه در آموزش و پژوهش تاریخ به منظور کارآمد کردن این علم از ضرورتهای مهم و اساسی در دانشگاههاست. این کار میتواند با برنامهریزیهای علمی و دقیق و برگزاری دورههای آموزشی و کنفرانسهای علمی میسر شود و توسعه کیفی آموزش و پژوهش تاریخ و به تبع آن رشد علم تاریخ را در پی داشته باشد. این مقاله تلاشی برای نشان دادن چشماندازها، انتظارها و راهکارهای علمی برای توسعه کیفی در رشته تاریخ است. | ||
کلیدواژهها | ||
: تاریخ؛ آموزش؛ پژوهش؛ مبانی نظری؛ روشهای علمی در آموزش و پرورش | ||
عنوان مقاله [English] | ||
History and its Forthcoming Educational - Research Problems (Offering Strategies for Qualitaive Development ) | ||
نویسندگان [English] | ||
Masoud Moradi | ||
Assistant Professor of History, University of Sistan and Baluchestan | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,412 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 746 |