تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 932 |
تعداد مقالات | 7,652 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,494,362 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,885,751 |
آموزشکاوی مشارکت نوجوانان برای یادگیری مهارت خوانداری زبانهای خارجی در قاب واقعیت افزوده رباتهای اجتماعی | ||
زبان پژوهی | ||
مقاله 1، دوره 15، شماره 46، اردیبهشت 1402، صفحه 9-37 اصل مقاله (933.46 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/jlr.2022.39498.2149 | ||
نویسندگان | ||
سعید خزائی1؛ علی درخشان* 2 | ||
1استادیار گروه زبان انگلیسی، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران | ||
2دانشیار گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه گلستان، گرگان، ایران | ||
چکیده | ||
این پژوهش مداخلهای، با طرح موازی به آموزشکاوی حضورِ فعال نوجوانان در جامعههای کوچکِ تمرین برای یادگیری مهارت درک خوانداری زبانهای خارجی از طریق آموزش با ربات اجتماعی به وسیلة واقعیت افزوده میپردازد. به این منظور، با کاربرد طراحی آزمایشها، 552 دانشآموز دختر و پسر فارسی و غیر فارسی زبان از ردة سنی 11-12 سال به شیوة گزینش طبقهبندی انتخاب شدند. آنها به شکل تصادفی به دو گروه دستهبندی شدند تا مهارت درک خوانداری انگلیسی، عربی و یا فارسی را به عنوان زبان خارجی فرا گیرند. تمرین جمعی مهارتهای خوانداری زبانهای خارجی به وسیلة واقعیت افزودة پیشساخته یا خودساخته برای آموزش محتوای خوانداری به ربات اجتماعی، پیش از آموزش و ارزیابی انفرادی برخط در مرحلة بررسی کمی سبب شد تا این پژوهش در قالب کلاسهای معکوس طبقهبندی شود. رویدادنگاری آموزشدهندهها در دورة آموزشی، مرحلة بررسی کیفی این پژوهش را شکل داد. تحلیل ورایانس (با اندازههای مکرر) روی دادههای بهدستآمده از ارزشیابی مهارت خوانداری شرکتکنندگان، نشاندهندة کارایی مشارکت در تمرین و یادگیریِ درک مطلب، با استفاده از آموزش به رباتهای اجتماعی از طریق واقعیت افزودة خودساخته بود. به شکل مشابه، برداشت یاددهندهها، حضور فعال فراگیرندگان را عامل مهمی در موفقیت آموزش خواندار زبانهای خارجی، از طریق واقعیت افزودة رباتهای اجتماعی جامعههای کوچک قلمداد میکرد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزشکاوی؛ جامعه کوچک تمرین؛ درک خوانداری؛ ربات اجتماعی؛ واقعیت افزوده | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Educational Didactics in Teaching Foreign Language Reading Comprehension Skills to Youth Community of Practice through Social Robot's Augmented Reality | ||
نویسندگان [English] | ||
Saeed Khazaie1؛ Ali Derakhshan2 | ||
1Assistant Professor, Social Determinants of Health Research Center, Isfahan University of Medical Sciences, Isfahan, Iran | ||
2Faculty of Humanities and Social Sciences, Shahid Beheshti Campus, Golestan University, Shahid Beheshti St, Gorgan, Golestan, Iran | ||
چکیده [English] | ||
New applied games and social robots in today's language education have resulted in robot-games (Robo-Games)-aided language learning. To be precise, social robot's augmented reality combines the real world with technology to add a layer of digital over the physical, allowing students to visualize the materials in the scenes of real world. One of the major perks of Social Robot augmented reality-aided learning modules is being able to practice materials in an environment like the real-world setting through the medium of simulation. Social Robot augmented reality affords students the opportunity to practice reading comprehension in a supportive context, where the quality of collaborative practice has been indicated to be beneficial. This may make more sense to expose students early to reading materials regarding their future life. According to the socio-cultural theory of cognitive development, Community of Practice is now the place where students with the high and low level of foreign language proficiency, in tandem with students from different nations come to apply the cued scenes of the augmented reality and learn by teaching social robots. This way, the focus of the study was to do educational didactics in the Community of Practices of Middle Eastern Youths for doing foreign using social robot's augmented realities in the Community of Practices. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Educational didactics, Social robots, Augmented reality, Reading comprehension, Foreign languages, Community of practice, Youth | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 339 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 354 |