تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 932 |
تعداد مقالات | 7,653 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,494,985 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,886,441 |
بازنگری برنامۀ درسی مبتنی بر نیاز های مهارتی بازار اشتغال مطالعه موردی: رشتۀ حسابداری در مقطع کاردانی دانشگاه فنی و حرفه ای | ||
پژوهش های تجربی حسابداری | ||
مقاله 9، دوره 12، شماره 4 - شماره پیاپی 46، بهمن 1401، صفحه 195-222 اصل مقاله (644.96 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/jera.2022.39969.2996 | ||
نویسندگان | ||
کبری نورشاهی* 1؛ عبدالرحیم نوه ابراهیم2؛ حمید آراسته2؛ حسن رضا زین آبادی3 | ||
1دانشجوی دکترای، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی تهران، ایران | ||
2استاد، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | ||
3دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
هدفِ پژوهشِ حاضر بازنگری برنامۀدرسی رشتۀ حسابداری در مقطع کاردانی دانشگاه فنی و حرفه ای مبتنی بر نیاز های مهارتیِ بازار اشتغال بود؛ روش پژوهش، کیفی و رویکرد آن داده بنیاد است. جامعه آماری ، خبرگان حوزه آموزش رشته کاردانی حسابداری می باشند. ﺑﺮای اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن، از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شد. برای گردآوری داده ها از ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته بهره گرفته شد. پروتکل مصاحبه با استفاده از مقررات وزارت علوم در بازنگری و تدوین برنامه های درسی تهیه شد و مصاحبه ﺗﺎ آﻧﺠﺎ اداﻣﻪ ﯾﺎﻓﺖ ﺗﺎ ﻣؤﻟﻔﻪﻫﺎی پنهان مورد ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻗﺮار ﮔرفته و ﺑﻪ اﺷﺒﺎع ﻧﻈﺮی برسند. با 19 نفر مصاحبه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها ازتحلیل محتوا استفاده شد. فرایند تحلیل داده ها با توجه به مراحل گرانهایم و لاندمن (2004) انجام شد. داده ها در سه مرحله به کدهای اولیه و کدهای محوری و کدهای انتخابی تبدیل شدند. الگوی بدست آمده، با توجه به معیارهای ده گانه اشتراوس و کوربین 2012 و همچنین استفاده از 5 کدگذار آشنا به موضوع اعتباریابی شد. یافته ها: این پژوهش4 بعد،22 مؤلفه و 491 نشانگر برنامۀدرسی رشتۀحسابداری در مقطع کاردانی دانشگاه فنی و حرفه ای مبتنی بر نیاز های مهارتیبازار اشتغال را شناسایی کرد. نتایج: به کارگیری مولفه های حاصل از پژوهش در تهیه ، اجرا و ارزشیابی برنامه های درسی آنها را با نیازهای بازار کار هماهنگ خواهد کرد. | ||
کلیدواژهها | ||
بازنگری "؛ " برنامه درسی"؛ "کاردانی حسابداری"؛ " دانشگاه فنی و حرفه ای "؛ " بازار اشتغال حسابداری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Curriculum revision based on skills needs of employment market Case study: Accounting program in the associate degree of the Technical and Vocational University | ||
نویسندگان [English] | ||
Kobra Noorshahy1؛ Abdolrahim Navehebrahim2؛ Hamid arasteh2؛ Hassanreza zeinabadi3 | ||
1Ph.D. Student, Department of Education Management, Kharazmi University, Tehran, Iran. | ||
2Professor, Department of Education Management, Kharazmi University, Tehran, Iran | ||
3Associate Professor, Department of Education Management, Kharazmi University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Abstract Objective: The purpose of this study was to revise the accounting curriculum in the associate degree of Fany & Herfeey University based on the skills needs of the employment market; Method: The research method was qualitative with theory approach. The statistical population were experts in the field of accounting associate education. Objective sampling method was used. Semi-structured interview tools were used to collect data. The interview protocol was prepared using the regulations of the Ministry of Science in reviewing and compiling curricula, and the interview with 19 people was conducted to reach saturation of data collection. Content analysis was used to analyze the data. The data analysis process was performed according to Granheim and Landman (2004) steps. The data were converted into primary codes, pivot codes and selected codes. The obtained model was validated according to the ten criteria of Strauss and Corbin 2012 as well as the use of 5 coders familiar with the subject. Findings: This study identified 4 dimensions, 22 components and 491 indicators of the curriculum of accounting in the associate degree of technical and vocational university based on the needs of skills, employment market. Results: Applying the components of research in the preparation, implementation and evaluation of curricula will harmonize them with the needs of the labor market. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Review", " Accounting curriculum", " Associate degree", " Fany& Herfeey University", " Employment market and Skills | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
آزاد، ابراهیم.(1396)، مبانی نظری ارزشیابی (سنجش) بر اساس شایستگی، ویژه نامه رشد فنی وحرفهای.
آقازاده،محرم.(1399)،نشست پیشبایست های برنامه درسی بازار نگر، نخستین پیش نشست تخصصی “اولین همایش برنامه درسی و اشتغال"، دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری “انجمن مطالعات برنامه درسی ایران” .
انتظاریان، ناهید و طهماسبی، طاهره.(1390)، بررسی میزان هماهنگی و انطباق نظام آموزش عالی و آموزش های فنی و حرفهای با نیاز های بازار کار، کار و جامعه بهمن 1390 140
بیرم بائوم،رابرت. (1382)، دانشگاهها چگونه کار می کنند(ترجمه حمید آراسته)، تهران: موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی
پورعابدی، محمدرضا.(1395) .طراحی مدل چیره دستی در سازمان های علمی و فناورانه بر مبنای نظریه داده بنیاد )مطالعه موردی : جهاد دانشگاهی (.فصلنامه مدیریت دولتی، 1، 33-54.
ثابت نژاد، حمید رضا؛ حاتم زاده، علی رضا؛ فلاح وحدتی جو، مجید؛ محمد هاشمی، زهرا؛(1389) ﺑﺮرﺳﻲ ﺗﻄﺒﻴﻘﻲ آﻣﻮزش ﻫﺎی ﻓﻨﻲ وﺣﺮﻓﻪ ای در ﻛﺸﻮرﻫﺎی آﻟﻤﺎن واﻳﺮان، سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور . 1 .
حسن نژاد، مصطفی،(2018)، گزارش توسعه جهانی سال ،بانک جهانی
دارابی، مجید (1398) . طراﺣﯽ اﻟﮕﻮی ﻣﺪﯾﺮﯾﺖﮐﯿﻔﯿﺖ ﺑﺮای ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎی ﮐﻠﯿﺪی اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺌﺖ ﻋﻠﻤﯽ (آﻣﻮزﺷﯽ و ﭘﮋوﻫﺸﯽ) داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎ؛ (ﻣﻮرد ﭘﮋوﻫﺶ؛ داﻧﺸﮕﺎه ﺷﺎﻫﺪ)، ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﺟﻬﺖ اﺧﺬ درﺟﻪ دکترا تخصصی داﻧﺸﮑﺪه ﻋﻠﻮم ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ و رواﻧﺸﻨﺎﺳﯽ داﻧﺸﮕﺎه تهران
رحمانیان کوشککی،عبدالرسول؛ برزگر، بهرام؛ کمالی راد،اسماعیل،(1400)، طراحی مدل بهبود کیفیت آموزش حسابداری از طریق بررسی روابط بین عوامل مؤثر بر روش های تدریس، پژوهش های تجربی حسابداری10(41): 139-166
رهنمای رودپشتی، فریدون؛ وکیلی فرد، حمیدرضا و رئیس زاده، سید محمدرضا(1390)، تعیین اولویت ها و نیازهای آموزشی محتوای دروس حسابداری از دیدگاه دانشجویان، اساتید دانشگاه، شاغلین در حرفه و ارایه الگویی موثر، تحقیقات حسابداری.
سنایی، محمد(1385)، تجزیه و تحلیل وضعیت آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی گیلان و مازندران در ارتباط با نیازهای آموزش عالی کشور، طرح پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس، معاونت پژوهشی.
سیلور، جی گالن؛ الکساندر، ویلیام ام ؛ جی لویئس، آتور.(1391) ، برنامه ریزی درسی برای تدریس و یادگیری بهتر(ترجمه غلامرضا خوی نژاد)، مشهد: به نشر.
شاردن، جان. (1336)، سیاحت نامه شاردن(ترجمه محمد عباسی)، جلد چهارم، تهران، امیر کبیر
صالحی؛ نصیر زاده؛ رستمی .(1393)،چالش های آموزش حسابداری در ایران از دید شاغلین حرفه و مراجع دانشگاهی، دانش حسابرسی ، 54 ، بهار 93
صالحی عمران، ابراهیم و یغموری، سعید(1389)، بررسی مهارت های اشتغال زایی بازار کار با توجه به اقتصاد جهانی در برنامه های درسی آموزش عالی، فصلنامه مطالعات برنامه درسی . 4(16)، 233-273
صالحی عمران، ابراهیم؛ کیانی،غلامرضا؛ بارانی، سپیده(1397)؛ برنامه درسی بازنگری شده دوره کاردانی پیوسته رشته حسابداری، تهران :شورای برنامه ریزی آموزشی دانشگاه فنی و حرفهای، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
ﻃﺎﻫﺎ، ﻓﺎﻃﻤﻪ(1395).ﺗﺒﯿﯿﻦ ﺟﺎﯾﮕﺎه ﭘﮋوﻫﺶ ﻫﺎی ﭼﺎپ ﺷﺪه اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺌﺖ ﻋﻠﻤﯽ در ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﯾﺪار. ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﺟﻬﺖ اﺧﺬ درﺟﻪ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ داﻧﺸﮑﺪه ﻋﻠﻮم ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ و رواﻧﺸﻨﺎﺳﯽ داﻧﺸﮕﺎه اﻟﺰﻫﺮا(س).
طباطبائیان، مریم السادات؛ مشایخ، شهناز(1400)، مقایسه روش آموزش ترکیبی و سنتی از بعد رضایتمندی تحصیلی دانشجویان حسابداری،پژوهش های تجربی حسابداری، 11(4):104-124
طوسی، محمدعلی،(1354)، تاریخ آموزش و پرورش باختر، تهران:دانشگاه سپاهیان انقلاب ایران
عبدالهی، حسین،(1395)، ارزیابی سازوکارهای تجربه شده برقراری ارتباط بین آموزش فنی و حرفهای رسمی و بازار کار درایران، پژوهش در برنامه ریزی درسی، 13(22): 167-152
عرب مازار یزدی، محمد؛ ثابتی، حجت و گلی، علی. (1386)، آموزش حسابداری در عصر فناوری و ارتباطات، مجله حسابدار. 190، 31-26
فتحی واجارگاه، کوروش؛ موسی پور، نعمت الله؛ یادگارزاده، غلامرضا . (1397)، برنامه ریزی درسی آموزش عالی( مقدمه ای بر مفاهیم ، دیدگاهها و الگوها)، (تهران : انتشارت مؤسسه کتاب مهربان نشر.
فرج زاده دهکردی، حسن؛ نورشاهی، کبری.(1394)، اولویت بندی ارزش های شخصی و ویژگی های فردی حسابداران: نقدی بر آموزش حسابداران. تحقیقات حسابداری و حسابرسی.7(25):133-118
فرهادی،مجید؛ نائینی، سیدمحمدکاظم.(1366)، برنامه آموزشی دوره کاردانی رشته حسابداری، تهران: گروه برنامه ریزی علوم انسانی، کمیته علوم مدیریت وامور اداری، وزارت فرهنگ و آموزش عالی مصوب نودو سومین جلسه شورایعالی برنامه ریزی
ﻓﻀﻠﯽ درزی، اﻋﻈﻢ.(1394). ﻃﺮاﺣﯽ اﻟﮕﻮی ﺑﻬﺴﺎزی اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺌﺖ ﻋﻠﻤﯽ رﺷﺘﻪ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺑﺪﻧﯽ و ﻋﻠﻮم ورزﺷﯽ داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎ و ﻣﺆﺳﺴﺎت آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﯽ، رﺳﺎﻟﻪ دﮐﺘﺮی داﻧﺸﮑﺪه ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺑﺪﻧﯽ و ﻋﻠﻮم ورزﺷﯽ داﻧﺸﮕﺎه ﮔﯿﻼن.
فینچ، کرتیس؛ کرانکیلتن، جان؛ برنامه ریزی در آموزش فنی و حرفه ای .(1999). خلاقی ، علی اصغر ، فتحی واجارگاه ، کوروش ، شمس مورکانی ، غلامرضا ، تهران : 1390، انتشارات مدرسه .
ﮐﺮﻣﯽ، ﻣﺮﺗﻀﯽ. (1386).ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ اﻟﮕﻮﻫﺎی ﺳﯿﺴﺘﻤﯽ و ﺳﺎزﻧﺪه ﮔﺮاﯾﯽ ﻃﺮاﺣﯽ آﻣﻮزﺷﯽ در ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ. اوﻟﯿﻦ ﻫﻤﺎﯾﺶ ﻣﺪﯾﺮان آﻣﻮزش. ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎی ﺗﻮﻟﯿﺪی و ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ. ﺗﻬﺮان30و31 ﺧﺮداد.
مشایخی، بیتا و نوروش، ایرج(1384)، نیازها و اولویت های آموزشی حسابداری مدیریت: فاصله ادراکی بین دانشگاهیان و شاغلین در حرفه حسابداری، بررسی های حسابداری و حسابرسی،12(41)، 161-133.
ملکی، حسن (1397)، مقدمات برنامه ریزی درسی ، انتشارات علوم تربیتی ،چاپ دوازدهم .
مومنی مهمویی، حسین؛ کاظمپور، اسماعیل؛ تفرشی، محمد. (1390). برنامه ریزی درسی مبتنی بر شایستگی؛ راهبردی مطلوب برای توسعه شایستگی های اساسی. فصل نامه راهبردهای آموزش ، 4(3):143-149
ﻣﯿﺮﮐﻤﺎﻟﯽ، ﺳﯿﺪﻣﺤﻤﺪ و ﺑﺎﻗﺮی ﺧﻠﯿﻠﯽ، زﯾﻨﺐ.(1384). ارزﯾﺎﺑﯽ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪی ﺷﻐﻠﯽ داﻧﺶ آﻣﻮﺧﺘﮕﺎن رﺷﺘﻪﻫﺎی ﻓﻨﯽ و ﺣﺮﻓﻪای. ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ ﻧﻮآوریﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ .4(13):85-110
معین،مصطفی؛ اخلاقی، مهدی؛ نائینی،سیدمحمدکاظم(1379)، دوره کاردانی پیوسته علمی-کاربردی حسابداری، گروه علمی- کاربردی، تهران : وزارت علوم تحقیقات و فناوری شورای عالی برنامهریزی
ﻧﮋاد ﻗﺮﺑﺎن، زﯾﻨﺐ.(1394). ﺑﺮرﺳﯽ و ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺗﻄﺒﯿﻘﯽ ﻣﺆﻟﻔﻪ ﻫﺎی ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزی اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺌﺖ ﻋﻠﻤﯽ داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎی ﻋﻠﻢ و ﻓﺮﻫﻨﮓ و ﺳﻮره ﺗﻬﺮان. ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﺟﻬﺖ درﯾﺎﻓﺖ درﺟﻪ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ رﺷﺘﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﯽ داﻧﺸﮑﺪه ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﯽ داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻢ و ﻓﺮﻫﻨﮓ
وایلز، جان؛ قاسم پور مقدم، حسین؛ نقی زاده، عبدالحسین.(1393).راهبری برنامه درسی، نشر داستان، چاپ اول.
ﻳﺎﺳﻴﻨﻲ، ﻋﻠﻲ؛ ﻋﺒﺎﺳﻲ ﻧﻴﻜﻮ، محمد؛ ﺗﺎﺑﺎن، ﻣﺤﻤﺪ؛ ﭘﻮراﺷﺮف، یاﺳﺎن اﷲ .(1396). ﻃﺮاﺣﻲ اﻟﮕﻮی ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﻲ در اﻳﺮان؛ﻣﺪﻟﻲ ﺑﺮآﻣﺪه از ﻧﻈﺮﻳﺔ داده ﺑﻨﻴﺎد ، مدیریت بازرگانی .9(2):415-438
Abdollahi, Hossein. (2016). Evaluation of the experienced mechanisms of establishing a relationship between formal technical and vocational education and the labor market in Iran, Research in Curriculum Planning, 13)22): 167- 152 (In Persian).
Aghazadeh, Moharram, (1399), Bazaar Negar Curriculum Prerequisites Meeting, The First Specialized Pre-Meeting of "The First Curriculum and Employment Conference", Ferdowsi University of Mashhad in collaboration with the "Iranian Curriculum Studies Association". (In Persian).
Ahmed, A. E., El Refae, G. A., & Elkhatib, S. M. (2017). Integrating Employability Competencies: A framework for accounting education. International Journal of Research in Business, Economics and Management, 1(1), 135-144.
Albrecht, W. S., & Sack, R. J. (2000). Accounting Education: Charting the course through a perilous future (Vol. 16). Sarasota, FL: American Accounting Association.
Arab Mazar Yazdi, Mohammad, Hojjat Sabeti and Ali Goli (2007), Accounting Education in the Age of Technology and Communication, Journal of Accounting, 190. 31-26. (In Persian).
Australian Qualifications Framework Council, 2013. Australian Qualifications Framework Retrieved from: www.aqf.edu.au/.../2013%20docs/AQF%202nd%20Edition%20January%202013.pdf.
Azad, Ebrahim, (2017), Theoretical foundations of evaluation (assessment) based on competency, special issue of technical and professional development. (In Persian).
Byram Baum, Robert; (2003), How Universities Work (Translated by Hamid Arasteh), Tehran: Higher Education Research and Planning Institute. (In Persian).
Byrom, T., and V. Aiken. 2014. “Doing It Differently. Redesigning the Curriculum to Face the Challenges of Student Work Based Learning Opportunities.” Higher Education, Skills and Work-Based Learning 4 (3): 271–283.
Caliyurt, K. T. (2004), Accounting Ethics Education in Turkish Public Universities, Social Responsibility Journal, Vol. 3.74-80. 4.
Confederation of British Industry. (2012). learning to grow: What employers need from education and skills. Education and skills survey 2012.
Chardin, John, (1336), Chardin Travelogue (translated by Mohammad Abbasi), 4, Tehran, Amir Kabir. (In Persian).
Chavez, N. H., Dotong, C. I., Camello, N. C., & Laguador, J. M. (2016). Employability of engineering graduates of one Asian university as basis for curriculum review. EPH-International Journal of Science and Engineering, 1(6), 18-29.
Cranmer, S. (2006). Enhancing graduate employability: best intentions and mixed outcomes. Studies in higher education, 31(2), 169-184.
Darabi, Majid (1398). Designing a quality management model for key activities of faculty members (educational and research) of universities; (Case study; Shahed University) Thesis for obtaining a doctorate in the Faculty of Educational Sciences and Psychology, University of Tehran. (In Persian).
Dellaportas, S., & Hassall, T. (2013). Experiential learning in accounting education: A prison visit. The British Accounting Review, 45(1), 24-36.
Entezarian, Nahid and Tahmasebi, Tahereh (2011), a Study of the Coordination and Adaptation of the Higher Education System and Technical and Vocational Education with the Needs of the Labor Market, Labor and Society February 2012. 140. (In Persian).
Farajzadeh Dehkordi, Hassan, Nourshahi, Kobra (2015), Prioritizing Personal Values and Personal Characteristics of Accountants: A Critique of Accountants' Training, Accounting and Auditing Research Spring. 25. (In Persian).
Farajzadeh Dehkordi, Hassan, Nourshahi, Kobra (2015), Prioritizing Personal Values and Personal Characteristics of Accountants: A Critique of Accountants' Training, Accounting and Auditing Research Spring. 25. (In Persian).
Fazli Darzi, Azam (2015). Designing a model for improving the faculty members of physical education and sports sciences in universities and institutes of higher education, Ph.D. thesis, Faculty of Physical Education and Sports Sciences, Guilan University. (In Persian).
Finch, Curtis / Crankilton, John, Planning in Technical and Vocational Education (1999) Creativity, Ali Asghar, Fathi Vajargah, Kourosh, Shams Morkani, Gholamreza, Tehran: 2011, Madrasa Publications. (In Persian).
Gene, L., Smith (2015), Determining differences in the preferred undergraduate accounting curriculum among students, practitioners and educators, Ph.D. thesis, North Central University Arizona.
Handoyo, S., & Anas, S. (2019). Accounting Education Challenges in the New Millennium Era. Journal of Accounting Auditing and Business, 2(1), 35-46.
Hanhart, S., & Bossio, S. (1998). Costs and benefits of dual apprenticeship: Lessons from the Swiss system. Int'l Lab. Rev., 137, 483-500.
Hassan Nejad, Mostafa, (2018), Global Development Report of the, World Bank. (In Persian).
Huddleston, P., & Oh*, S. A. (2004). The magic roundabout: work‐related learning within the 14–19 curriculum. Oxford Review of Education, 30(1), 83-103.
Karami, Morteza (2007). Systematic comparison and constructivism of educational design in organizations. The first conference of education managers. Production and service organizations in Tehran, June 20 and 21. (In Persian).
Knight, T. P. and Yorke, M., 2003, Employability and Good Learning in Higher Education. Teaching in Higher Education, 8 (1), 3-16.
Lee, L. Sh. (1994). Vocational-Technical Education Reforms in Germany, Netherlands, France and U.K. and their implication to Taiwan. Paper presented at the annual meeting of American Vocational Association, Dallas (TX), and U.S.A.
Maleki, Hassan, (1397), Introduction to Curriculum Planning, Educational Sciences Publications, Twelfth Edition. (In Persian).
Marjani, Behnaz, (1373), The Evolution of Technical and Vocational Education in Iran, Qom: Setareh Printing House, Publisher, Deputy of Technical and Vocational Secondary Education. (In Persian).
Mashayekhi, Bita and Iraj Noroush (2005), Management Accounting Educational Needs and Priorities: Perceptual Distance between Academics and Employees in Accounting, Accounting and Auditing Studies, 41, Twelfth. 161-133. (In Persian).
Mirkamali, Seyed Mohammad and Bagheri Khalili, Zeinab. (2005), Assessing the job competence of technical and vocational graduates. Educational Innovations Quarterly. 13, Fourth, Fall. (In Persian).
Momeni Mahmavi, Hossein; Kazempour, Ismail; Tafreshi, Mohammad, Competency Based Curriculum Planning; Optimal strategy for developing core competencies. Journal of Education Strategies, 4, 3, Fall 2011. (In Persian).
Moore, R. and Hickox, M. (1994) vocationalism and educational change.
Nafisi, Abdolhossein, (1985), Introduction to the planning of planning and research activities in the field of technical and vocational education, Deputy of Social Affairs of the General and Technical and Vocational Education Management of the Ministry of Planning and Budget. (In Persian).
Nejad Ghorban, Zeinab (2015). A comparative study and comparison of effective components on empowerment of faculty members of Tehran University of Science and Culture and Soura. Dissertation for receiving a master's degree in management and planning in higher education, Faculty of Humanities, University of Science and Culture. (In Persian).
Novin, Pearson & Sedge (1990), Improving the curriculum for aspiring management accountants: The practitioner’s point of views, Journal of Accounting Education, 8.
Pegg, A. W., & Waldock, J. J., Hendy-Isaac, S., and Lawton, R (2012). Pedagogy for employability.
Pirtle, S. S., & Tobia, E. (2014). Implementing Effective Professional Learning Communities. SEDL Insights 2(3), 1-8. Retrieved from http://www.sedl.org.
Plize, Matthias (2012). The Future of Vocational Education and Trainhng in a Changing world. Springer VS
Renner, C. & Tanner, M., (2001), educating future accountants: Alternatives for meeting the ISO- hour requirement, Journal of Education for business, 763. 132-137.
Roodpashti, Fereydoun, Vakilifard, Hamidreza and Raeiszadeh, Seyed Mohammadreza (2011), Determining the priorities and educational needs of the content of accounting courses from the perspective of students, university professors, professionals and presenting an effective model, accounting research. (In Persian).
Salehi Omran, Ebrahim, and Yaghmouri, Saeed (2010), A Study of Labor Market Employment Skills According to the Global Economy in Higher Education Curricula, Quarterly Journal of Curriculum Studies. 23, 233-273. (In Persian).
Salehi, Nasirzadeh, Rostami, Challenges of Accounting Education in Iran from the Perspective of Professionals and Academic Authorities, Auditing Knowledge, 54, Spring '93. (In Persian).
Sanaei, Mohammad (2006), Analysis of the educational status of Islamic Azad Universities of Guilan and Mazandaran in relation to the needs of higher education in the country, the research project of Islamic Azad University, Chalous Branch, Vice Chancellor for Research. (In Persian).
Siegel, G., & Kulesza, C. (1995). Are accounting students ready for corporate America? Special Report. Management Accounting, 76, 19-50.
Siegel, G., & Sorensen, J. E. (1994). What corporate America wants in entry-level accountants? Strategic Finance, 76(3), 26.
Silver, J. Galen; Alexander, William M.; J. Lewis, Author (2012), Curriculum Planning for Better Teaching and Learning (Translated by Gholamreza Khoynejad), Mashhad: Published. (In Persian).
Stark, J. S., & Lattuca, L. R. (1997). Shaping the college curriculum: Academic plans in action. London: Allyn and Bacon.
Statistics Center of Iran, Results of Labor Force Survey, Summer 1400. (In Persian).
Sultanoglu, B. et al. (2007) Lisans ve Yuksek Lisans Isletme Programlar Indir Muhasebe Dersleri Yeniden Ele Alis, 26th Turkiye Muhasebe Egitimi Sempozyumu, 23-27 Mayis, Antalya, 221-241 did not match any articles.
Taha, Fatemeh (2016). Explaining the position of published research of faculty members in sustainable development, thesis for obtaining a master's degree from Al-Zahra University of Educational Sciences and Psychology. (In Persian).
Tusi, Mohammad Ali, (1975), History of Western Education, Tehran: University of the Revolutionary Guards of Iran. (In Persian).
Wales, John, Ghasempour Moghaddam Hossein, Naghizadeh Abdolhossein, Curriculum Management, Story Publishing, First Edition 1393. (In Persian).
Yasini Ali, Abbasi Niko Mohammad, Taban, Mohammadpour Ashraf Yasanollah, (2017), Designing a Higher Education Marketing Model in Iran. (In Persian).
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 516 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 370 |