تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 735 |
تعداد مقالات | 6,056 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,897,817 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,940,597 |
Challenges and Opportunities of Shifting to Online Education in University EFL Classes During the COVID-19 Pandemic | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 خرداد 1401 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2022.37850.1566 | ||
نویسنده | ||
Somayeh Fathali ![]() ![]() | ||
Department of English, Faculty of Literature, Alzahra University | ||
چکیده | ||
The outbreak of the COVID-19 revolutionized education all around the world. The urgent shift to online education (emergency remote teaching) has been very demanding for administrators, teachers, students, and anyone involved in education. Although online and blended learning has long been practiced in education, this sudden unplanned shift created a different image, especially in less technologically developed countries. Accordingly, the present case study aimed at understanding the existing challenges and opportunities of this urgent shift to online education through the perspectives of Iranian EFL university students in online General English (GE) classes. Although previously there had been some practices of CALL and MALL (mobile-assisted language learning) in GE classes, the students experienced a fully online GE course for the first time during the pandemic. A total of 68 university students participated in the study and the data was collected through semi-structured interviews, focus groups, and students’ reflection sheets. Content analysis using Nvivo 11® was conducted for the triangulated textual data. The findings were categorized into four major groups of challenges and opportunities including technological, psychological/affective, linguistic, and environmental/social. Overall, 16 challenges and 11 opportunities were investigated that are discussed thoroughly in the paper. | ||
کلیدواژهها | ||
COVID-19؛ Online education؛ Emergency remote teaching؛ Computer-assisted language learning؛ challenges and opportunities | ||
عنوان مقاله [English] | ||
مطالعه اکتشافی چالشها و فرصتهای تغییر به آموزش آنلاین در کلاسهای زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در طول همه گیری بیماری کووید -19 | ||
نویسندگان [English] | ||
سمیه فتحعلی | ||
گروه زبان انگلیسی، دانشکده ادبیات، دانشگاه الزهرا | ||
چکیده [English] | ||
شیوع بیماری کووید -19 آموزش را در سراسر جهان متحول کرد. تغییر فوری به آموزش آنلاین (آموزش اضطراری از راه دور) برای مدیران ، معلمان ، دانش آموزان و هر کسی که در آموزش و پرورش دخیل است بسیار سخت بوده است. اگرچه یادگیری آنلاین و ترکیبی مدتهاست که در آموزش و پرورش انجام می شود ، این تغییر ناگهانی برنامه ریزی نشده ، تصویری متفاوت به ویژه در کشورهای کمتر توسعه یافته از نظر فناوری ایجاد کرد. بر این اساس ، پژوهش اکتشافی حاضر با هدف درک چالش ها و فرصت های موجود در این تغییر فوری به آموزش آنلاین از دیدگاه دانشجویان کلاسهای زبان انگلیسی عمومی به عنوان زبان خارجی پرداخته است. اگرچه قبلاً برخی از شیوه های آموزش زبان به کمک فن آوری و موبایل در کلاس های زبان عمومی مورد بررسی قرار گرفته است ، اما دانش آموزان برای اولین بار در این شرایط یک دوره کاملاً آنلاین زبان آموزی را تجربه کردند. در مجموع 68 دانشجو در این مطالعه شرکت کردند و داده ها از طریق مصاحبه فردی ، مصاحبه گروهی، و نوشتن برگه های بازخورد توسط دانشجویان جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل محتوا با استفاده از Nvivo 11 برای داده های متنی انجام شد. یافته ها در چهار گروه عمده ی چالش ها و فرصت ها شامل فناوری ، روانشناختی/عاطفی ، زبانی ، و محیطی/اجتماعی طبقه بندی شدند. به طور کلی ، 16 چالش و 11 فرصت مورد بررسی قرار گرفت که در مقاله مورد بحث قرار گرفته است. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
کوید 19, آموزش آنلاین, آموزش اضطراری از راه دور, آموزش زبان به کمک فن آوری, چالش ها و فرصت ها | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 52 |