تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 735 |
تعداد مقالات | 6,056 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,897,801 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,940,591 |
The Effect of Manipulating Narrative Task Demands on EFL Learners’ Attention Orientation | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 خرداد 1401 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2022.36735.1519 | ||
نویسنده | ||
Masoud Saeedi ![]() | ||
Department of English Language and Literature, Payame Noor university, Tehran, Iran | ||
چکیده | ||
This study examined the impact of manipulating task demands on what learners of English as a foreign language (EFL) exactly focus on while producing speech. For this purpose, task performance conditions with varying degrees of complexity were operationally defined along the variables of structure and immediacy (±Here/Now). The study involved sixty Iranian EFL learners who were asked to carry out a narrative task under four conditions: narrating an unstructured picture story in the present tense with contextual support; performing a structured picture story in the present tense with contextual support; narrating an unstructured picture story in the past tense without contextual support; narrating a structured picture story in the past tense without contextual support. Following their task performance, participants attended a round of retrospective interviews where they verbalized the causes for their dysfluency as indicated by pauses. Results pointed to differential effects of task complexity on learners’ attention allocation. Specifically, it was shown that performing the more difficult unstructured narrative makes for more pauses stemming from attention to conceptualization. Besides, doing the narratives in the past tense without contextual support resulted in more pauses due to attention to form. More importantly, it was discovered that performing a structured narrative in the past tense without contextual support, substantially enhanced attention to form which was evident in the significantly greater number of pauses owing to focus on lexical, syntactic, and phonological encodings. The implications of the outcomes are discussed in relation to relevant theoretical and practical issues. | ||
کلیدواژهها | ||
task؛ attention؛ form؛ immediacy؛ structure | ||
عنوان مقاله [English] | ||
بررسی تاثیر تغییر سطح دشواری تکلیف روایی بر تمرکز توجه یادگیرندگان انگلیسی به عنوان زبان خارجی | ||
چکیده [English] | ||
این مطالعه به بررسی تأثیر تغییر سطح دشواری تکالیف روایی برتمرکز توجه زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی هنگام سخن گفتن می پردازد. بدین منظور، شرایط مختلف انجام تکلیف روایی با سطوح متفاوت دشواری بصورت عملیاتی در چهارچوب متغیرهای ساختار و نزدیکی زمانی ومکانی تعریف شدند. شصت زبان آموز ایرانی در این تحقیق شرکت داشتند که از آنها خواسته شد تحت یکی از چهار شرایط زیر یک تکلیف روایی را انجام دهند: روایت یک داستان تصویری بدون ساختار در زمان حال با نگاه کردن هم زمان به تصاویر؛ روایت یک داستان تصویری دارای ساختار معین به زبان حال بانگاه کردن هم زمان به تصاویر؛ روایت یک داستان تصویری بدون ساختار در زمان گذشته بدون نگاه کردن همزمان به تصاویر؛ روایت یک داستان تصویری دارای ساختار در زمان گذشته و بدون نگاه کردن هم زمان به تصاویر. پس از انجام تکلیف، شرکت کنندگان درمصاحبه های گذشته نگر شرکت کرده و علل ایجاد وقفه و مکث در گفتار خود را بیان کردند. نتایج حاکی از تأثیرات متفاوت سطوح مختلف دشواری تکلیف بر تمرکز توجه زبان آموزان بود. به طور خاص ، نشان داده شد که روایت داستان بدون ساختار منجربه موارد بیشتری از مکث ناشی از توجه به مفهوم سازی کلام می شود. علاوه بر این ، مشخص شد که روایت داستان در زمان گذشته بدون نگاه کردن هم زمان به تصاویر منجر به تعداد بیشتری مکث ناشی از توجه به ساختار کلام می شود. از همه مهمتر ، نتیجه گیری شد که روایت کردن یک داستان منسجم در زمان گذشته بدون نگاه کردن هم زمان به تصاویر،به شکل قابل توجهی تمرکز بر ساختار کلام را افزایش می دهد که این نتیجه در تعداد قابل توجه موارد مکث ناشی از تمرکز بر رمزگذاری واژگانی ، نحوی و واجی مشهود است.در پایان، پیامدهای نتایج در خصوص مباحث نظری و عملی مربوطه موردبحث قرار گرفت. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
تکلیف روایی, فرم, ساختار, توجه, نزدیکی زمانی-مکانی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 20 |