تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 735 |
تعداد مقالات | 6,056 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,897,928 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,940,627 |
Texture in EFL Learners’ Expository Essays: An Exploratory Approach | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 خرداد 1401 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2022.36684.1513 | ||
نویسندگان | ||
فFatemeh khorram1؛ seyyed Ali Ostovar-Namaghi ![]() | ||
1Department of Applied Linguistics Shahrood University of Technology | ||
2Department of Applied Linguistics, Shahrood University of Technology | ||
3Shahrood University of Technology | ||
چکیده | ||
Although grammatical range and accuracy have been widely explored in EFL learners’ expository essays, texture, which is realized through linguistic resources related to cohesion, has remained relatively unexplored. This problem is deeply rooted in writing instruction which disproportionately focuses on grammar at the cost of textual features. Guided by Halliday and Hassan’s (1976) model, this study aims at exploring the frequency and use of these resources by analyzing a random sample of essays written by MA TEFL students at Shahrood University of Technology. Analyses revealed that the participants overused common forms of lexical cohesion such as repetition and synonymy, but rarely did they use grammatical cohesive ties such as ellipsis and comparative references; hence, the analyzed essays were found to be underdeveloped as far as texture is concerned. The findings of this study have clear implications for materials developers, language teachers and educators who are involved in second language writing instruction. | ||
کلیدواژهها | ||
texture؛ cohesive devices؛ expository writing؛ analysis؛ qualitative | ||
عنوان مقاله [English] | ||
تحلبل متنیت در مقالات تفسیری فراگیران زبان انگلیسی | ||
نویسندگان [English] | ||
فاطمه خرم1؛ سید علی استوار نامقی2؛ فرهاد معزی پور3 | ||
1دانشگاه صنعتی شاهرود | ||
2دانشگاه صنعتی شاهرود | ||
3دانشگاه صنعتی شاهرود | ||
چکیده [English] | ||
گرچه مفاهیم مختلف دستوری و کاربرد صحیح آنها در مقالات تفسیری فراگیران زبان دوم به شکل گستردهای بررسی شدهاند، اما مقولۀ متنیت که از طریق ابزارهای دستوریِ مرتبط با انسجام بازنمایی میشود، چندان موشکافی نشده است. این پژوهش به پیروی از الگوی هلیدی و حسن (1976) بر آن است تا بسامد و کاربرد این ابزارهای زبانشناختی را در یک نمونۀ تصادفی مشتمل بر مقالاتی که توسط دانشجویان آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه صنعتی شاهرود نوشته شدهاند، مورد مطالعه قرار دهد. تحلیلها حاکی از آن است شرکتکنندگان در این پژوهش از اشکال رایجِ انسجام واژگانی چون تکرار و ترادف بیش از اندازه استفاده کردهاند در حالی که از ابزارهای انسجام دستوری مانند حذف و ارجاع قیاسی به ندرت بهره گرفتهاند. از اینرو، میتوان نتیجه گرفت که مقولۀ متنیت و ابزارهای تحقق آن در متن در مقالات بررسیشده آنچنان که میباید مورد توجه قرار نگرفته است. یافتههای این پژوهش پیامدهای روشنی را برای طراحان برنامههای درسی، مدرسان و زبانآموزانی که به فراگیری نگارش زبان دوم مشغول هستند به همراه دارد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
متنیت, ابزارهای انسجام, انسجام, نگارش علمی, تحلیل کیفی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 42 |