تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 932 |
تعداد مقالات | 7,652 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,493,342 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,884,924 |
مسئولیت پذیری اجتماعی و ارزش آفرینی نقدی با تاکید بر نقش تعدیلی استراتژی کسب وکار | ||
پژوهش های تجربی حسابداری | ||
مقاله 2، دوره 12، شماره 1 - شماره پیاپی 43، فروردین 1401، صفحه 27-68 اصل مقاله (763.61 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/jera.2020.28539.2565 | ||
نویسندگان | ||
لیلا اسدی1؛ سید علی واعظ* 2؛ علیرضا جرجر زاده3؛ احمد کعب عمیر4 | ||
1دانشجوی دکتری، گروه حسابداری، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران | ||
2دانشیار، گروه حسابداری، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران | ||
3استادیار، گروه اقتصاد، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران | ||
4استادیار، گروه حسابداری، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر، ارزشگذاری مسئولیت پذیری اجتماعی و ابعاد آن به شیوهای نوین و تاثیر آن بر ارزشآفرینی نقدی شرکتها، با تاکید بر نقش تعدیل کنندگی استراتژی کسب وکار است. بدین منظور از یک شاخص ترکیبی؛ پایهگذاری شده بر متغیرهای حسابداری، مبتنی بر روش میانگین رتبهبندی دهکی، جهت تعیین ارزش مسئولیت پذیری اجتماعی و ابعاد آن استفاده شده است. ارزش افزوده نقدی، مبنایی جهت سنجش ارزش آفرینی نقدی شرکتها میباشد. منطبق با چارچوب نظری مایلز و اسنو (2003، 1978)؛ استراتژیهای تدافعی، تحلیلگر و تهاجمی به دو حالت امتیاز و نوع استراتژی، مورد بررسی قرار گرفته است. نمونه آماری شامل 104 شرکت طی دورهی زمانی 1389 تا 1397 است. برای آزمون فرضیههای پژوهش از الگوی رگرسیون خطی چند متغیره و شیوه دادههای ترکیبی استفاده گردیده است. نتایج نشان میدهد مسئولیت پذیری اجتماعی و ابعاد اقتصادی، اخلاقی و قانونی آن تاثیر مثبت و معناداری بر ارزش آفرینی نقدی شرکتها دارد و استراتژی کسب وکار این رابطه را به طور مثبت و معنادار تحت تاثیر قرار میدهد. همچنین نتایج نشان میدهد هرچه استراتژی کسبوکار تهاجمیتر باشد، تاثیر قویتری بر رابطه بین مسئولیت پذیری اجتماعی و ابعاد آن، با ارزش آفرینی نقدی دارد. پژوهش حاضر به دلایلی چند، به وسعت اطلاعات پژوهشی میافزاید. در این پژوهش به بررسی ارتباط مسئولیت پذیری اجتماعی و ابعاد آن با ارزش آفرینی نقدی شرکتها پرداخته شده است. از آنجا که گنجاندن متغیرهای تعدیلی در رابطه مسئولیت پذیری اجتماعی و عملکرد به تبیین این ارتباط، و افزایش قابلیت اطمینان نتایج کمک میکند، استراتژیهای تجاری به عنوان یکی از این عوامل، مورد بررسی قرار گرفته است. این امر میتواند درک عمیقتری برای مدیران از اثرگذاری تعهدات اجتماعی بر ارزش آفرینی شرکتها، در سایه استراتژیهای مختلف تجاری فراهم سازد. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزش آفرینی نقدی؛ استراتژی کسب وکار؛ مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Business Strategy Moderating Effect on the Relationship between Firms’ Social Responsibility Dimensions and Value Creation | ||
نویسندگان [English] | ||
Leila Asadi1؛ Seyed Ali Vaez2؛ Alireza Jorjor Zadeh3؛ Ahmad Kaabomeir4 | ||
1Ph.D. Student, Department of Accounting, Ahvaz Branch, Islamic Azad University, Ahvaz, Iran | ||
2Associate Professor, Department of Accounting, Ahvaz Branch, Islamic Azad University, Ahvaz, Iran | ||
3Assistant Professor, Department of Economics, Ahvaz Branch, Islamic Azad University, Ahvaz, Iran | ||
4Assistant Professor, Department of Accounting, Ahvaz Branch, Islamic Azad University, Ahvaz, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this paper is to value the economic, ethical and legal dimensions of corporate social responsibility by a new method and their impact on firms’ value creation, according to the moderating effect of business strategy. To do this, a combined index based on accounting variables and average decimal ranking method, is used to determine the value of economic, ethical and legal dimensions of corporate social responsibility. To measure the value creation of companies, value-based financial performance measures (economic value added, cash value added) was used. To determine the strategy type (defensive, analytic, aggressive) according to the theoretical business strategy framework of Miles and Snow (1978, 2003), a combined index is used. The combined index consists of ratio of R&D expenses to sales, ratio of employees to sales, sales growth rate, ratio of SG&A expenses to sales, standard deviation of total number of employees and net property, plant, and equipment scaled by total assets. The moderating effect of business strategy is investigated based on strategy precedence and strategy type. The sample consists of 104 firms in a period from 2011 to 2018. To test hypotheses, the multivariate linear regression model and panel data method are used. The results show a significant positive relation of the economic, legal and ethical dimensions of corporate social responsibility to the value creation; Moreover, business strategy has a positive and significant effect on the relationship. Based on the results, the more aggressive a business strategy, the more effective on the relationship between corporate social responsibility dimensions and value creation. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Business Strategy, Corporate Social Responsibility, Value Creation | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
اکبری، محسن؛ پیته نوئی، یاسر؛ شمس قاسمی، معصومه. (1398). نقش تعدیلی نظارت خارجی در اثرگذاری ابعاد فنی و نهادی مسئولیت پذیری اجتماعی بر سودآوری شرکت. چشم انداز مدیریت مالی، (3)9، 132-109.
ایمانی، پدرام؛ حاجیها، زهره؛ امیرحسینی، زهرا. (1396). آزمون تاثیر پایداری سود و سودآوری بر سطح افشاء مسئولیت اجتماعی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری مدیریت، (33)10، 88-73.
بخردی نسب، وحید؛ ژولانژاد، فاطمه. (1399). تأثیر مسئولیت پذیری اجتماعی بر عملکرد مالی شرکت با در نظر گرفتن نقش تعدیلگر ارزش ویژه نام و نشان تجاری. حسابداری، پاسخگویی و منافع جامعه، (4)10، 72-27.
حاجیها، زهره. (1397). راهبردهای رقابتی، عملکرد شرکت و مسئولیت پذیری اجتماعی به عنوان راهبرد سوم. فصلنامـه علمی پژوهشـی حسابداری مدیریت، (36)11، 43-31.
حسنی، محسن. (1399). اثر مسئولیت اجتماعی راهبردی بر عملکرد مالی و ضریب واکنش سود شرکتها. حسابداری، پاسخگویی و منافع جامعه، (4)10، 25-1.
دارابی، رویا؛ وقفی، سیدحسام؛ سلمانیان، مریم. (1395). بررسی ارتباط گزارشگری مسئولیت اجتماعی با ارزش و ریسک شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. دو فصلنامه حسابداری ارزشی و رفتاری، (2)1، 213-119.
دستگیر، محسن؛آقانقی، جواد؛ رسائیان، امیر. (1391). تاثیر برخی از ابزارهای حاکمیت شرکتی بر عدم تقارت اطلاعاتی پیرامون اعلام سود فصلی با استفاده از روش خودبازگشت برداری. پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی، (15)4، 83-63.
سپاسی، سحر؛ حسن زاده، مرتضی. (1395). تاثیر بعد اقتصادی مسئولیت اجتماعی شرکت روی پایداری سود. دو فصلنامه حسابداری ارزشی رفتاری، سال اول ، شماره اول، صص 123-138.
سرلک، نرگس؛ اکبری، مینا. (1392). رابطه بین معاملات با اشخاص وابسته و مدیریت سود. بررسی های حسابداری و حسابرسی، (4)20، 92-77.
سعیدااردکانی، سعید؛ حیرانی، فروغ؛ دهقان میرک آباد، محسن. (1392). تبیین وجه تمایز صنایع استراتژیک و غیراستراتژیک بورس اوراق بهادار تهران با تاکید بر ساختار سرمایه و ارزش افزوده نقدی(CVA) با رویکرد پانل دیتا. دانش سرمایه گذاری، (5)2، 162-145.
صادقی تبار، صدیقه؛ دین پرور، مرتضی؛ معینی، مینا. (1389). ارزیابی عملکرد مدیریت با استفاده از شاخص ارزش افزوده نقدی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. پژوهشهای حسابداری مالی و حسابرسی (پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی)، (5)2، 218-201.
صالح آبادی، علی و احمدپور، احمد. (1389). همبستگی بین نسبت ارزش افزوده اقتصادی (EVA) به سرمایه با نسبت ارزش افزوده بازار (MVA) به سرمایه در بورس اوراق بهادار تهران. پژوهشنامه اقتصادی، (4)10، 271-255.
کرمی، شیما؛ رهنمای رودپشتی، فریدون؛ و زهرا دیانتی دیلمی. (1395). ارزیابی اثر اجتناب مالیاتی بر آگاهی بخشی سودهای گزارش شده شرکتهای پذیرفته شده در بورس اورق بهادار تهران. فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری مدیریت،(28)9، 37-15.
مرفوع، محمد؛ شاکری، رباب. (1397). استراتژیهای کسب وکار و رابطه آن با عملکرد مالی شرکتها. پژوهشهای تجربی حسابداری، (1)8، 183-157.
موسوی، سیداحمد؛ رضایی، فرزین؛ شاه ویسی، فرهاد. (1396). تبیین ایفای مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتها و تأثیر آن بر خصوصیات کیفی اطلاعات مالی. فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری مدیریت، (33)10، 108-89.
مولودی، سلیمان؛ رضایی، فرزین. (1389). رابطه ارزش افزوده نقدی، ارزش افزوده اقتصادی، جریان های نقدی آزاد و سود باقیمانده با ارزش ایجاد شده برای سهامداران. دانش مالی تحلیل اوراق بهادار (مطالعات مالی)، (5)3، 18-1.
نوروش، ایرج، حیدری، مهدی. (1383). ارزیابی عملکرد مدیریت شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران با مدل CVA و بررسی رابطه آن مدل با بازده سهام. بررسیهای حسابداری و حسابرسی، (38)11، 147-121.
همتفر، محمود؛ مقدسی، منصور. (1392). بررسی کیفیت افشا (قابلیت اتکا و به موقع بودن) بر ارزش سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. بررسیهای حسابداری و حسابرسی، (2)20، 147-133.
Abugre, J.B., & Anlesinya, A. (2020). Corporate social responsibility strategy and economic business value of multinational companies in emerging economies: The mediating role of corporate reputation.Business Strategy and Development, 3(1), 4-15. https://doi.org/10.1002/bsd2.70
Aguinis, H., & Glavas, A. (2019). On corporate social responsibility, sensemaking, and the search for meaningfulness through work. Journal of Management, 45(3), 1057–1086. https://doi.org/10.1177/ 0149206317691575.
Akbari,M., Rezaei Pitenoei,Y., & Ghasemi Shams,M.(2019). The Moderating Role of External Monitoring in Influencing the Technical and Institutional Dimensions of Corporate Social Responsibility on Profitability. Journal of Financial Management Perspective, 9(27), 109 -132.)In Persian(
Amba‐Rao, S. C. (1993). Multinational corporate social‐responsibility, ethics, interactions and third‐world governments—An agenda for the 1990s. Journal of Business Ethics, 12(7), 553–572. https://doi.org/ 10.1007/BF00872380
Anas, A., Abdul Rashid,H.M., Annuar.H.A.(2015). The effect of award on CSR disclosures in annual reports of Malaysian PLCs. Social Responsibility Journal, 11(4), 831 – 852.
Barin Cruz, L., Boehe, D. M., & Ogasavara, M. H. (2015). CSR-based differentiation strategy of export firms from developing countries: An exploratory study of the strategy tripod. Business & Society, 54(6), 723–762.
Barnett, M., & Salomon, R. (2012). Does it pay to be really good? Addressing the shape of the relationship between social and financial performance. Strategic Management Journal, 33(11), 1304–1320
Barney, J. (1991). Firm resources and sustained competitive advantage. Journal of Management, 17(1), 99–120.
Batista,E.S, Reis.A, Bortolini,F., Souza,M.A, Borchardt,M., & Pereira,G.M. (2017). Adding value to Brazilian companies through corporate social responsibility. Management of Environmental Quality: An International Journal , 28(2), 264-281. http://dx.doi.org/10.1108/MEQ-10-2014-0149.
Bekhradinasab, V., & Jolanejad, F. (2020). The Role of value Moderator of the Brand Name on the Relationship between Corporate Social Responsibility and Financial Performance of firms Listed in Tehran Stock Exchange. Accounting, Accountability and Society Interests, 10(4), 27-72. )In Persian(
Bentley, K. A., Omer, T. C., & Sharp, N. Y. (2013). Business strategy, financial reporting irregularities, and audit effort. Contemporary Accounting Research, 30(2) , 780-817.
Borghesi, R., Houston, J.F. and Naranjo, A. (2014). Corporate socially responsible investments: CEO altruism, reputation, and shareholder interests. Journal of Corporate Finance, 26, 164-181. https://doi.org/10.1016/j.jcorpfin.2014.03.008
Brammer, S. and Pavelin, S. (2006).Corporate reputation and social performance: the importance of fit. Journal of Management Studies, 43(3), 435-455.
Branco, M.C., & Rodrigues, L.L. (2006). Corporate Social Responsibility and Resource-Based Perspectives. Journal of Business Ethics, 69(2), 111–132.
Carroll, A. B. (1991). The pyramid of corporate social responsibility: toward the moral management of organizational stakeholders .Business Horizons, 34 , 39-48.
Carroll, A. B. (2016). Carroll’s pyramid of CSR: Taking another look. International Journal of Corporate Social Responsibility, 1(1), 1–8. DOI 10.1186/s40991-016-0004-6.
Chen, Y., & Jermias, J. (2014). Business strategy, executive compensation and firm performance. Accounting & Finance, 54(1), 113–134
Chen, Ch.J., Guo, R.Sh., Hsiao, Y.Ch., & Chen, K.L.(2018). How business strategy in non-financial firms moderates the curvilinear effects of corporate social responsibility and irresponsibility on corporate financial performance. Journal of Business Research, 92 ,154–167.https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2018.07.030
Cormier, D., Houle, S., & Ledoux,M. (2013). The Incidence of Earnings Management on Information Asymmetry in an Uncertain Environment: Some Canadian Evidence. Journal of International Accounting, Auditing and Taxation, 22(1) , 26-38.
Currás ‐Pérez ,R., Dolz-Dolz, C.,Miquel-Romero, M.J., & Sánchez‐García,I. (2018). How social, environmental, and economic CSR affects consumer‐perceived value: Does perceived consumer effectiveness make a difference?.Corporate Social Responsibility and Environmental Management. 25(5), 733-747. DOI:10.1002/csr.1490.
Dahlsrud, A. (2008) How Corporate Social Responsibility is defined: an Analysis of 37 Definitions, Corporate Social Responsibility and Environmental Management. Corporate Social Responsibility and Environment Management, 15(1), 1–13.https://doi.org/10.1002/csr.132.
D'Amato,A. & Camilla Falivena,C.(2020). Corporate social responsibility and firm value: Do firm size and age matter? Empirical evidence from European listed companies. Corporate Social Responsibility and Environmental Management. 27(2), 909-924. DOI: 10.1002/csr.1855.
Darabi, R.; Vaghfi, S. H.; and M. Salmaniyan (2016). Investigating the Relationship between Corporate Social Responsibility Reporting and Values and Risks of the Companies Listed on the Tehran Stock Exchange. Iranian Journal of Value & Behavioral Accounting, 1(2), 119-213.)In Persian(
Dastgir, M., Aghanaghi, J. & Rasaeian, A. (2012). The Effect of Some Corporate Governance Instruments on the Information Asymmetry of the Quarterly Earnings Announcement Using Self-feedback Method. Financial Accounting and Audit Research Journal, 4(15) , 63-83. )In Persian(
Deegan, C. (2002).The legitimising effect of social and environmental disclosures – a theoretical foundation. Accounting, Auditing & Accountability Journal,5(3), 282-311.
Dyreng, S., Michelle Hanlon, M., & Maydew, E. (2008). Long-run Corporate Tax Avoidance. The Accounting Review, 83(1), 61-82.
EU Commission .(2011). A renewed EU strategy 2011-14 for corporate social responsibility. COM (2011) 681 final, Brussels.
Falck, O., & Heblich, S. (2007). Corporate social responsibility: Doing well by doing good. Business Horizons, 50(3), 247–254.
Fassin, Y. (2012). Stakeholder management, reciprocity and stakeholder responsibility. Journal of Business Ethics, 109(1), 83–96. DOI: 10.1007/s10551-012-1381-8
Flammer, C. (2015). Does corporate social responsibility lead to superior financial performance? A regression discontinuity approach. Management Science, 61(11), 2549–2568
Flammer, C., & Kacperczyk, A. (2015). The impact of stakeholder orientation on innovation: Evidence from a natural experiment. Management Science, 62(7), 1982–2001.
Foster, D.,& Jonker, J.(2005). Stakeholder relationship: the dialogue of engagement. Corporate Governance 5(5), 51–57.
Freeman, R.E. (1984), Strategic Management: A Stakeholder Approach, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ.
Ganda,F.(2018).The effect of carbon performance on corporate financial performance in a growing economy.Social Responsibility Journal,14(4),895-916. https://doi.org/10.1108/SRJ-12-2016-0212
Ghoul, S. E., Guedhami, O., & Kim, Y. (2017). Country‐level institutions, firm value, and the role of corporate social responsibility initiatives. Journal of International Business Studies, 48(3), 360–385. https://doi. org/10.1057/jibs.2016.4
Guerrero‐Villegas, J., Sierra‐García, L. & Palacios‐Florencio, B.(2018). The role of sustainable development and innovation on firm performance. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 25(6) , 1350-1362.
Hahn,T., Figge,F., Pinkse,J., & Preuss,L.(2010).Trade-offs in corporate sustainability: you can’t have your cake and eatit. Business Strategy and the Environment,19(4) , 217-229.
Hajiha,Z.(2018). Competitive strategies, firm performance and corporate social responsibility as third strategy.Journal of Management Accounting, 11(36), 31-43. )In Persian(
Hasani, M. (2020).The effect of Social Responsibility on Financial Performance and Earning Response Coefficient. Accounting, Accountability and Society Interests, 10(4), 1-25. )In Persian(
Hemmatfar, M. & Moghaddesi,M. (2013). Investigating the Disclosure Quality (Reliability and Timeliness) on Stock Value of the Companies Listed on the Tehran Stock Exchange. The Iranian Accounting and Auditing Review, 20(2) , 133-147. )In Persian(
Higgins, D., Omer, T. C., & Phillips, J. D. (2015). The influence of a firm’s business strategy on its tax aggressiveness. Contemporary Accounting Research, 32(2) , 674–702.
Hinze,A.K., & Sump,K.(2019). Corporate social responsibility and financial analysts: a review of the literature. Sustainability Accounting, Management and Policy Journal,10(1),126-156. https:// doi.org/10.1108/SAMPJ-05-2017-0043.
Hull, C., & Rothenberg, S. (2008). Firm performance: The interactions of corporate social performance with innovation and industry differentiation. Strategic Management Journal, 29(7), 781–789
Imani, P., Hajiha, Z., & Amir Hosseyni,Z. (2017). The examination of effect of earnings persistence and profitability on disclosure level of Corporate Social Responsibility listed in Stock Exchange in Tehran. Journal of Management Accounting.10(33), 55-66. )In Persian(
Jones, B., Bowd, R., & Tench, R. (2009). Corporate irresponsibility and corporate social responsibility: competing realities. Social Responsibility Journal. 5(3), 300-310
Karami, Sh., Rahnamay Roodposhti, F., & Dianati Deilami,Z. (2016). Evaluating the Effect of Tax Avoidance on Earnings Informativeness of the Companies Listed on the Tehran Stock Exchange. Journal of Management Accounting, 9(28) , 15-37. )In Persian(
Karim, K., Hyun, S., & Tang,S.J. (2016). Do Ethical Firms Create Value?. Social Responsibility Journal, 12(1), 54-68.
Kasznik, R. (1999). On the Association between Voluntary Disclosure and Earnings Management. Journal of Accounting Research, 37(1) , 57-81.
Kim, Y., Park, M. S., & Wier, B. (2012). Is earnings quality associated with corporate social responsibility?. The Accounting Review,87(3), 761–796.
Latif,KH.F., & Sajjad,A.(2018). Measuring corporate social responsibility: A critical review of survey instruments. Corporate Social Responsibility and Environmental Managemen, 25(6),1174-1197. https://doi.org/10.1002/csr.1630
Lee,J., Graves,S.B., & Waddock, S.(2018). Doing good does not preclude doing well: corporate responsibility and financial performance. Social Responsibility Journal, 14(4) , 764-781. https://doi.org/10.1108/SRJ-03-2017-0044.
Lin,W.L., Law,S.H., & Azman-Saini. W.N.W.(2020).Market differentiation threshold and the relationship between corporate social responsibility and corporate financial performance. Corporate Social Responsibility and Environmental Managemen, 27(3), 1279-1293.. DOI: 10.1002/csr.1883
Long,W., Li,S., Wu ,H., & Song,X.(2020). Corporate social responsibility and financial performance: The roles of government intervention and market competition. Corporate Social Responsibility and Environmental Management.27(2),525-541. DOI: 10.1002/csr.1817
Lu, W., Ye, M., Chau, K. W., & Flanagan, R. (2018). The paradoxical nexus between corporate social responsibility and sustainable financial performance: Evidence from the international construction business. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 25(5), 844–852. https://doi.org/10.1002/csr.1501
Luo, X., & Bhattacharya, C. B. (2006). Corporate social responsibility, customer satisfaction, and market value. Journal of Marketing, 70(4), 1–18.
Marfou,M., & Shakeri,R. (2018). Business Strategies and Corporate Financial Performance.Empirical Research in Accounting,8(29),157-183. )In Persian(
Marrewijk, M. V. (2003). Concepts and definitions of CSR and corporate sustainability: Between agency and communion. Journal of Business Ethics, 44(2–3), 95–105. https://doi.org/10.1023/A:1023331212247
Masoud, N. (2017). How to Win the Battle of Ideas in Corporate Social Responsibility: The International Pyramid Model of CSR. International Journal of Corporate Social Responsibility, 2( 4), 1-22.
Maury, B. (2022). Strategic CSR and firm performance: The role of prospector and growth strategies. Journal of Economics and Business, 118,1-16 . https://doi.org/10.1016/j.jeconbus.2021.106031
McNichols, M. (2002). Discussion of The Quality of Accruals and Earnings: The Role of Accruals Estimation Errors. The Accounting Review, 77, 61-69.
Miles, R. E., & Snow, C. C. (1978). Organizational strategy, structure, and process. New York: McGraw-Hill.
Miles, R. E., & Snow, C. C. (2003). Organizational strategy, structure, and process. Stanford, CA: Stanford University Press.
Mishra, D. R. (2017). Post-innovation CSR performance and firm value. Journal of Business Ethics, 140(2), 285–306.
Moeini, M., Din Parvar, M. , & Sadeghi Tabar, S.(2010). Evaluating Management Performance Using Cash Value Added Index in Companies Accepted in Tehran Stock Exchange. Financial Accounting and Auditing Research (Journal of Financial Accounting and Auditing) , 2(5),201-218. )In Persian(
Mousavi, S., Rezaei, F., & Shahveisi,F.(2017). Developing the corporate social responsibility Model and its impact on the Qualitative Characteristics of Financial Information. Managerial Accounting, 10(33) , 89-108. )In Persian(
Nave,A., & Ferreira,J.(2019). Corporate social responsibility strategies: Past research and future challenges.Corporate Social Responsibility and Environmental Management,26(4), 885-901.DOI: 10.1002/csr.1729
Noravesh, I. and M. Heidari (2004). Evaluating the Management Performance of the Companies Listed on the Tehran Stock Exchange Using the CVA Model and Investigating the Relationship Between this Model and the Return on Stock. Accounting and Auditing Reviews, 11(38) 121-147. )In Persian(
Porter, M. E., & Kramer, M. R. (2019). Creating shared value. In Managing sustainable business , 323–346, https://doi. org/10.1007/978‐94‐024‐1144‐7_16
Rezaee, Z. (2016).Business sustainability research: a theoretical and integrated perspective, Journal of Accounting Literature, Vol. 36, 48-64.
Rezaei,F., & Ghanaeenejad, M.(2014). A Review on transparency in financial reporting and its effects on tax avoidance and firm value. Journal of Commerce & Accounting Research, 3, 1-22.
Rezaei, F., & Molodi, S.(2010). The relationship between cash value added, economic value added, free cash flows and residual profit with the value created for shareholders. Financial Knowledge Securities Analysis (Financial Studies) ,3(5), 1-18. )In Persian(
Richardson, S.(2006). Over-investment of free cash flow. Review of Accounting Studies, 11(2), 159–189.
Rodrigo, P., & Arenas, D. (2008). Do employees care about CSR programs? A typology of employees according to their attitudes. Journal of Business Ethics, 83(2), 265–283.
Saeeda Ardakani,S., Hirani, F., & Dehghan Mirkabad, M.(2013). Explain the difference between strategic and non-strategic industries of Tehran Stock Exchange with emphasis on capital structure and cash value added (CVA) with data panel approach. Investment Knowledge , 2(5) ,145-162. )In Persian(
Said,R., Abd Samad,K., Mohd Sidek,N.Z., Ilias,N.F., & Omar,N. (2018). Corporate social responsibility disclosure index of Malaysian Shariah - compliant companies. International Journal of Ethics and Systems, 34 ( 1) , 55-69. https://doi.org/10.1108/IJOES-09-2016-0068
Saleh Abadi, A. & Ahmadpour,A. (2010). Correlation between Ratio of Economic Value-Added (EVA) to Capital and Ratio of Market ValueAdded (MVA) to Capital in the Tehran Stock Exchange. Economic Research, 10(4) 255-271. )In Persian(
Sarlak, N. & Akbari,M. (2013). The Relationship Between Related-Party Transactions and Profit Management. The Iranian Accounting and Auditing Review, 20(4) 77-92. )In Persian(
Scott,W.R.(1995), Institutions and Organisations, Sage Publications, Thousand Oaks,CA.
Sepasi, S., & Hassanzadeh, M.(2016). The effect of economic dimension of corporate social responsibility on sustainability of earnings. Iranian Journal of Value and Behavioral Accountings . 1 (1),123-138. [In Persian]
Sharabati, A.A.(2018). Effect of corporate social responsibility on Jordan pharmaceutical industry’s business performance, SOCIAL RESPONSIBILITY JOURNAL,14(3), 566-583.
Singh, k., & Misra, M. (2021). Linking Corporate Social Responsibility (CSR) and Organizational Performance: the moderating effect of corporate reputation. European Research on Management and Business Economics, 27, 1-10. https://doi.org/10.1016/j.iedeen.2020.100139
Su, W., Peng, M.W., Tan, W., & Cheung, Y.L.(2016). The signaling effect of corporate social responsibility in emerging economies. Journal of Business Ethics. 134(3), 479–491.
Van Beurden, P., & Gössling, T. (2008). The worth of values—A literature review on the relation between corporate social and financial performance. Journal of Business Ethics, 82(2), 407–424. https://doi.org/ 10.1007/s10551‐008‐9894‐x
Wang, Q., Dou, J., & Jia, S. (2016). A meta‐analytic review of corporate social responsibility and corporate financial performance: The moderating effect of contextual factors. Business & Society, 55(8), 1083–1121. https://doi.org/10.1177/0007650315584317
Wu, M. L. (2006). Corporate social performance, corporate financial performance, and firm size: A meta‐analysis. Journal of American Academy of Business, 8(1), 163–171.
Wu, H., Lin, B., & Chen, C. (2007). Contingency view on technological differentiation and firm performance: Evidence in an economic downturn. R&D Management, 37(1), 75–88.
Yasir Ali,H. , Danish,R.Q., & Asrar‐ul‐Haq,M.(2020). How corporate social responsibility boosts firm financial performance: The mediating role of corporate image and customer satisfaction. Corporate Social Responsibility and Environmental Management.27(1),166-177. DOI: 10.1002/csr.1781
Yuan, Y,. Yi Lu, L., Tian, G. & Yu, Y.(2020).Business Strategy and Corporate Social Responsibility.Journal of Business Ethics, 162(2), 359-377. https: //doi. org/10. 1007/ s 10551-018-3952-9
Yuen, K.F., Thai, V.V., & Wong, Y.D. (2017). Corporate social responsibility and classical competitive strategies of maritime transport firms: A from a transition economy in Sub-Saharan African. Journal of Business Research, 61(4), 346–354. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 841 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 675 |