تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 938 |
تعداد مقالات | 7,708 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,651,175 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 9,009,067 |
An Investigation into Textual Input Enhancement and Output Production in Relation to the Noticing of English Relative Clauses: The Case of Iranian EFL Learners | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقاله 1، دوره 6، شماره 1 - شماره پیاپی 11، مرداد 2022، صفحه 7-27 اصل مقاله (416 K) | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2021.32221.1334 | ||
نویسندگان | ||
Somayeh Sadeghi1؛ Parviz Maftoon* 2؛ Masood Yazdanimoghadam3 | ||
1Ph.D. Candidate, Department of Language and Literature, Faculty of Humanities and Social Sciences, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran | ||
2Associate Professor, Department of Language and Literature, Faculty of Humanities and Social Sciences, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran | ||
3Assistant Professor, English Department, Garmsar Branch, Islamic Azad University, Garmsar, Iran | ||
چکیده | ||
Over recent decades, second language acquisition (SLA) researchers have considered attention an important cognitive process mediating second language (L2) learning. The concept of noticing as conscious attention to form has become especially important in the field. The present study explored whether two pedagogical interventions, namely textual input enhancement (TIE) and learners’ output production (LOP), in isolation and in combination, promoted learners’ noticing and learning of English relative clauses (RC). The study was conducted with a sample of 113 freshmen majoring in English language and literature. The participants were assigned to three experimental groups and the control group based on the treatments they received, +TIE+LOP, +TIE-LOP, -TIE+LOP, and -TIE-LOP. Before treatment, all the participants took a test of English RCs as the pretest. Then, the participants were required to read the reading texts including instances of RCs and take note. While the participants in the +TIE groups read the enhanced input, the participants in the -TIE groups received the unenhanced input. Also, the participants in the +LOP groups were required to carry out output tasks, but the participants in the -LOP groups answered comprehension questions. Consequently, the participants took part in think-aloud processes. Finally, the test of RCs was administered again as the posttest. The findings revealed that LOP positively affected the participants’ noticing and learning of RCs. However, TIE was only effective in promoting the participants’ noticing, but not learning, of RCs. | ||
کلیدواژهها | ||
attention؛ learning؛ learners’ output production؛ relative clauses؛ textual input enhancement | ||
عنوان مقاله [English] | ||
بررسی ارتقای متنی داده و تولید برونداد در رابطه با توجه به بندهای موصولی انگلیسی: مورد فراگیران زبان انگلیسی ایرانی | ||
نویسندگان [English] | ||
سمیه صادقی1؛ پرویز مفتون2؛ مسعود یزدانی مقدم3 | ||
1دانشجوی دکتری، گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکدة علوم انسانی و اجتماعی، شعبة علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
2دانشیار، گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکدة علوم انسانی و اجتماعی،شعبة علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
3استادیار، گروه زبان انگلیسی، شعبة گرمسار، دانشگاه آزاد اسلامی، گرمسار، ایران | ||
چکیده [English] | ||
طیِ دهههای اخیر، محققین فراگیری زبان دوم، توجه را یک فرایند شناختی مهم میانجیگرِ یادگیری زبان دوم در نظرگرفته اند. مفهوم توجه کردن به مثابه توجه آگاهانه به صورت، به ویژه در این حوزه، مفهوم مهمی شدهاست. پژوهش حاضر، به دنبال آن است که آیا دو مداخله آموزشی، به نام ارتقای متنی داده و تولید برونداد زبانآموزان، به تنهایی و به صورتی ترکیبی، توجه کردن زبانآموز و یادگیری بندهای موصولی انگلیسی را ارتقاء میدهد. مطالعه بر نمونة 113 نفری از دانشجویان سال اول رشته زبان و ادبیات انگلیسی انجام شد. شرکت کنندگان براساس نوع برخوردهایی که دریافت کردند به سه گروه آزمایشی و گروه کنترل دستهبندی شدند: ارتقای متنی داده و تولید برونداد زبانآموزان، ارتقای متنی داده و نبود تولید برونداد زبانآموزان، نبود ارتقای متنی داده و تولید برونداد زبانآموزان، نبود ارتقای متنی داده و نبود تولید برونداد زبانآموزان. پیش از انجامِ آزمایش، همه شرکتکنندگان آزمون بندهای موصولی انگلیسی به عنوان پیشآزمون را انجام دادند. سپس از شرکتکنندگان خواسته شد تا متنهای خواندن مشتمل بر نمونههایی از بندهای موصولی انگلیسی را بخوانند و یادداشت بردارند. در حالیکه شرکتکنندگان در گروههای ارتقای متنی داده، دروندادهای ارتقایافته را خواندند، شرکت کنندگان در گروههای نبود ارتقای متنی داده، دروندادهای ارتقانیافته را دریافت کردند. همچنین، شرکتکنندگان در گروههای تولید برونداد زبانآموزان ملزم به انجام تکلیفهای تولید برونداد شدند اما از شرکتکنندگان در گروه نبود تولید برونداد زبانآموزان درخواست شد به پرسشهای درکِ مطلب پاسخ دهند. به دنبال آن، شرکتکنندگان در فرآیند تفکر با صدای بلند شرکت کردند. در پایان، آزمون بندهای صفتی انگلیسی دوباره به عنوان پسآزمون برگزار شد. یافتهها نشان داد که تولید برونداد زبانآموزان بر توجه شرکت کنندگان و یادگیری بندهای موصولی انگلیسی تأثیری مثبت داشت. هر چند، ارتقای متنی داده فقط بر ارتقای توجه اما نه یادگیری بندهای موصولی انگلیسی تأثیرگذار بود. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
توجه, یادگیری, تولید برونداد زبانآموزان, بند موصولی, ارتقای متنی داده | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 925 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 494 |