تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 932 |
تعداد مقالات | 7,652 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,494,711 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,886,276 |
الگوی مفهومی به کارگیری کارآمد و موثر فن آوری در آموزش و پرورش با رویکرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات | ||
اندیشه های نوین تربیتی | ||
مقاله 1، دوره 3، شماره 1، فروردین 1386، صفحه 155-177 | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/jontoe.2007.307 | ||
نویسندگان | ||
سعید رضایی شریف آبادی* ؛ محبوبه بیاتانی؛ حسین صابری | ||
چکیده | ||
فن آوری اطلاعات و ارتباطات، با پدید آوردن فرصت های جدید، فضای یاددهی و یادگیری را فارغ از زمان و مکان دگرگون ساخته و افق تازه ای پیشاروی آموزش و پرورش گشوده است. پژوهش حاضر، حاصل مطالعه تطبیقی گزارش ها، تحقیقات و برنامه های کشورهای پیشرو و موفق در زمینه به کارگیری فن آوری در آموزش و پرورش و مقایسه آنها به وضعیت موجود و مقتضیات آموزش و پرورش کشور می باشد. یافته ها نشان می دهد که توسعه آموزش تخصصی کاربران و پشتیبانی فنی و تخصصی از آنان، مهم ترین عوامل به کارگیری موثر فن آوری اطلاعات و ارتباطات در فضای یاددهی و یادگیری است. این مقاله، با ارایه الگویی مفهومی در زمینه به کارگیری موثر فن آوری اطلاعات و ارتباطات، با توجه به نیازمندی های آموزش و پرورش کشور به پایان می رسد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش و پرورش؛ فن آوری اطلاعات و ارتباطات؛ یادگیری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,578 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 7 |