تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 932 |
تعداد مقالات | 7,652 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,494,413 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,885,782 |
مقایسه اثربخشی روش شناختی - رفتاری فوردایس و روش آموزش مهارت های اجتماعی در افزایش میزان شادی دانش آموزان دبیرستان های اصفهان | ||
اندیشه های نوین تربیتی | ||
مقاله 1، دوره 2، شماره 3، مهر 1385، صفحه 59-71 اصل مقاله (222.09 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/jontoe.2006.294 | ||
نویسندگان | ||
احمد عابدی* ؛ پریوش میرزایی | ||
چکیده | ||
در این پژوهش، اثربخشی روش شناختی - رفتاری فوردایس در مقابل روش آموزش مهارت های اجتماعی در افزایش میزان شادی دانش آموزان سال دوم دبیرستان شهر اصفهان بررسی شد. نمونه 120 دانش آموز بود که تصادفی گزیده و به گروه های آزمایشی و کنترل گمارده شدند. در این پژوهش شش گروه وجود داشت: چهار گروه آزمایش و دو گروه کنترل و هر گروه با 20 دانش آموز؛ دو گروه آزمایش و یک گروه کنترل از دختران، و دو گروه آزمایش و یک گروه کنترل از پسران. روش های شادی فوردایس و آموزش مهارت های اجتماعی به عنوان مداخله به کار برده شد و ابزار پژوهش، آزمون شادی آکسفورد بود. نتایج تحلیل واریانس با اندازه های مکرر نشان داد که تفاوت میان گروه های آزمایش و کنترل در افزایش میزان شادی معنادار بود. نتایج آزمون تعقیبی شفه نشان داد که روش آموزش مهارت های اجتماعی کارآمدتر از روش شادی فوردایس است. | ||
کلیدواژهها | ||
شادی؛ روشن شادی فوردایس؛ آموزش مهارت های اجتماعی؛ دانش آموزان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,730 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 881 |