تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 933 |
تعداد مقالات | 7,666 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,514,501 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,896,586 |
روش تدریس در هرمنوتیک فلسفی گادامر | ||
اندیشه های نوین تربیتی | ||
مقاله 3، دوره 4، شماره 1، فروردین 1387، صفحه 45-62 اصل مقاله (146.85 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/jontoe.2008.239 | ||
نویسنده | ||
مهین چناری* | ||
چکیده | ||
روشهای تدریس در تعلیم و تربیت مبحث مهمی را شامل میشود. مقاله حاضر، روش تدریس مبتنی بر پرسشگری در تعلیم و تربیت را با توجه به هرمنوتیک گادامر بررسی میکند. در ابتدا، به تفاوت بین پرسش و توضیح مطلب از دیدگاه گادامر توجه کرده، برخی تفاوتها و شباهتهای بین این دو، مد نظر قرار میگیرد. پس از آن، مفهوم \"سؤال حقیقی\" از نظر گادامر، و امکان طرح چنین پرسشی از سوی معلمان بررسی میشود. سپس، درباره سه ویژگی روش پرسشگری با توجه به هرمنوتیک فلسفی گادامر بحث میشود. این سه ویژگی عبارت از: لاینفک بودن روش از محتوا، فروتنی (اذعان به ناکامل بودن دانستههای فرد) و دوری بودن میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
تعلیم و تربیت. هرمنوتیک فلسفی. گادامر. پرسشگری. اقتدار | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Teaching method based on the Godamer\'s hermeneutic philosophy | ||
نویسندگان [English] | ||
Mahin Chenari | ||
چکیده [English] | ||
Teaching methods are among the most important topics in education. One method that is based on asking questions (inquisitive) can be evaluated from the Godamer\'s perspective on hermeneutics. Godamer considers distinguishes between question and explanation although they have similarities. The concept of \"true question\" can be understood and used by teachers. Such method of teaching has three characteristics which are the inseparability of method and content, the acknowledgement of the imperfection of one\'s knowledge, and being cyclical. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
education, philosophical hermeneutics, Godamer, quarry, power | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,011 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,065 |