تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 932 |
تعداد مقالات | 7,652 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,494,899 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,886,371 |
بررسی و مقایسه سودمندی شیوه های تغییر نگرش منفی به ریاضی در دانش آموزان دختر دبیرستان های اصفهان | ||
مطالعات روانشناختی | ||
مقاله 1، دوره 1، شماره 4، مهر 1384، صفحه 87-102 اصل مقاله (220.99 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/psy.2005.1671 | ||
نویسندگان | ||
احمد عابدی* ؛ حمیدرضا عریضی؛ مریم تاجی؛ علیرضا شواخی | ||
چکیده | ||
در این پژوهش، سودمندی سه روش تلقیح اجتماعی، ناهماهنگی شناختی، و بازسازی اسنادی در تغییر نگرش منفی به ریاضی، در دانش آموزان دختر دبیرستان های اصفهان بررسی و مقایسه شد. برای این کار، 100 دانش آموز که نگرش منفی به ریاضی داشتند به شیوه تصادفی گزیده و در چهار گروه (سه گروه آزمایش و یک گروه گواه) دسته بندی شدند. یافته های پژوهش نشان داد گرچه هر سه روش در تغییر نگرش منفی به ریاضی موثر است، اما روش بازسازی اسنادی از شیوه های دیگر سودمندتر است. | ||
کلیدواژهها | ||
نگرش؛ نگرش به ریاضی؛ تغییر نگرش؛ تلقیح اجتماعی؛ ناهماهنگی شناختی؛ بازسازی اسنادی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,612 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 745 |