تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 932 |
تعداد مقالات | 7,653 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,495,272 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,886,570 |
بررسی نقش سن در فرایند یادگیری زبان خارجی با توجه به یادگیری تلفظ، دستور، واژگان و مهارتهای زبانی | ||
زبان پژوهی | ||
مقاله 1، دوره 6، شماره 12، مهر 1393، صفحه 41-56 اصل مقاله (956.74 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/jlr.2014.1095 | ||
نویسندگان | ||
روح اله رحمتیان1؛ محمد حسین اطرشی2؛ مرضیه مهرابی3 | ||
1دانشیار دانشگاه تربیت مدرس تهران | ||
2استادیار دانشگاه مِن فرانسه | ||
3دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس | ||
چکیده | ||
بررسی نقش سن در فرایند یادگیری زبان خارجی با توجه به یادگیری تلفظ، دستور، واژگان و مهارتهای زبانی روحالله رحمتیان [1] محمدحسین اطرشی [2] مرضیه مهرابی [3] تاریخ دریافت: 1/3/1390 تاریخ تصویب: 18/10/1390 چکیده در فرایند آموزش زبانهای خارجی، عواملی گوناگون بر میزان موفقیت زبانآموزان اثر میگذارند که شناخت کافی آنها، بر فرایند یاددهی/ یادگیری و بهدنبال آن، کیفیت آموزش اثر میگذارد. یکی از عواملی که در این حوزه، همواره دغدغههایی فراوان ایجاد کرده، تأثیر سن بر میزان یادگیری زبانهای خارجی است؛ بدین شرح که همواره این سؤال در ذهن زبانآموزان و مدرسان مطرح بوده است که با افزایش سن، توانایی یادگیری زبان خارجی، کم میشود یا افزایش مییابد؛ بر این اساس، در مقالۀ حاضر، رابطۀ میان سن فراگیر بهعنوان یک متغیر با میزان موفقیت در فرایند یادگیری زبان خارجی را بررسی کردهایم. مطالعۀ ارتباط سن با فرایندهای یادگیری زبان خارجی (با توجه به یادگیری تلفظ، دستور زبان، واژگان و مهارتهای زبانی) و نیز عوامل فیزیولوژیک در زبانآموزان، بیانگر این مطلب است که بین افزایش سن با میزان تسلط و یادگیری فرایندهای زبان خارجی، همبستگیای منفی و معنادار وجود دارد که بر فرایند یادگیری زبان خارجی اثر میگذارد؛ بنابراین، درنظرگرفتن سن مناسب برای آموزش زبان، افزایش کارآیی نظام آموزش زبانهای خارجی را بهدنبال دارد. واژههای کلیدی: سن، یادگیری زبان خارجی، عناصر و مهارتهای زبانی، عامل فیزیولوژیک. [1] . دانشیار دانشگاه تربیت مدرس تهران؛ rahmatir@modares.ac.ir [2] . استادیار دانشگاه مِن فرانسه؛ Mhotroshi@gmail.com [3] . دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس؛ marzieh_mehraby@yahoo.fr | ||
کلیدواژهها | ||
سن؛ یادگیری زبان خارجی؛ عناصر و مهارتهای زبانی؛ عامل فیزیولوژیک | ||
عنوان مقاله [English] | ||
An Exploration of The Role of Age in Foreign Language Learning | ||
نویسندگان [English] | ||
Roholah Rahmatin1؛ Mohammad Hosin Otroshi2؛ Marzieh Mehraby3 | ||
1Associate Professor at Tarbiat Modares University, Tehran | ||
2Assistant Professor at my university in France | ||
3Ph.D. student at Tarbiat Modares University | ||
چکیده [English] | ||
An Exploration of The Role of Age in Foreign Language Learning (pronunciation, grammar, vocabulary and language skills) Rouhollah Rahmatian [1] Mohammad Hossein Otroshi [2] Marzieh Mehrabi [3] Received: 2011/05/22 Accepted: 2012/01/08 Abstract In the process of teaching foreign languages, various factors affect the success of learners. One factor in this field which has always created great concern is the impact of age on learning foreign languages. That is, learners and teachers have always raised this question in mind: does the ability of learning a foreign language, increase or decrease with increasignage ? Accordingly, in this paper, the relationship between the learner age and success in the process of learning a foreign language is discussed. Studying the correlation of age and learning a foreign language components (pronunciation, grammar, vocabulary and language skills) as well as learner physiological factors, suggest that there is a significant negative correlation between the aging process and foreign language proficiency and learning. Therefore, considering the appropriate age for language learning, improves the efficacy of the system of teaching foreign languages. Keywords : age, foreign language learning, components and language skills, physiological factors [1] Associate Professor ; Tarbiat Modares University. rahmatir@modares.ac.ir [2] Maine University; France. Mhotroshi@gmail.com [3] PhD Candidate; Tarbiat Modares University. marzieh_mehraby@yahoo.fr | ||
کلیدواژهها [English] | ||
age, foreign language learning, components and language skills, physiological factors | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,388 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,370 |