تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 938 |
تعداد مقالات | 7,697 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,624,230 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,986,520 |
کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در یاددهی- یادگیری زبان فرانسه در ایران مورد یادگیری الکترونیکی | ||
زبان پژوهی | ||
مقاله 1، دوره 1، شماره 2، فروردین 1389، صفحه 53-69 اصل مقاله (200.61 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/jlr.2014.1042 | ||
نویسندگان | ||
پریوش صفا* 1؛ نهال خاک نگار مقدم2 | ||
1دانشگاه تربیت مدرس | ||
2تربیت مدرس | ||
چکیده | ||
در جهان امروز، استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در زمینههای گوناگون، هر روز ابعاد وسیعتری مییابد.در حوزه آموزش زبان نیز اهمیت این فناوری را نمیتوان نادیده گرفت و با توجه به نو بودن آن و نبود شناخت کافی نسبت به این امکانات، بررسی و مطالعه روشهایی که در سایتهای مختلف شبکه اطلاعرسانی جهانی برای این کار طراحی شدهاند به عنوان یک پژوهش در اولویت قرار دارد.این تحقیق نه تنها به مدرسان زبان و زبان آموزان ایرانی در جهت استفاده بهینه از این ابزار کمک مینماید، بلکه میتواند در بهبود و تکمیل این روشها نقش بسزایی داشته باشد.با یک نگاه کلی به روشهای موجود، مسائلی که در زمینه آموزش زبان از این طریق وجود دارد، توجه معلم متخصص را جلب میکنند:1- ویژگیها و نقاط قوت و ضعف یادگیری الکترونیکی(learning e-) کداماند و با توجه به این ویژگیها آیا میتوان این روش یادگیری را یک «ابزار کامل و مستقل» در آموزش زبان فرانسه به زبان آموزان ایرانی دانست یا باید به عنوان یک «ابزار کمک آموزشی»، به موازات کلاس درس از آن بهره گرفت؟2-نیازهای یک زبانآموز ایرانی در مواجهه با سایت یادگیری الکترونیکی چیست؟3- با توجه به ارزیابی روشهای یادگیری الکترونیکی (e-learning) و نیازهای زبانآموزان ایرانی در مقابل این ابزار، چه شاخصهایی را باید جهت طراحی یک سایت آموزش الکترونیکی زبان فرانسه برای زبان آموزان ایرانی در نظر گرفت؟به منظور پاسخ به این سوالات میکوشیم با مطالعه ویژگیها و نکات مثبت و منفی یادگیری الکترونیکی، در جهت رفع مشکلات موجود برآییم.به این ترتیب، میزان یادگیری 20 نفر زبانآموز ایرانی و نیازهای آنها را در مقابل این نوع از آموزش به طور عملی مطالعه کردیم تا راهکارهایی برای استفاده هرچه بهتر از این ابزار در اختیار متخصصین این فناوری قرار گیرد و جهت طراحی یک نمونه ایرانی آنها را یاری دهد.نتایج این تحقیق همچنین میتواند در امر تعیین محتوای دروس به معلمین زبان کمک کند. | ||
کلیدواژهها | ||
فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ یادگیری الکترونیکی؛ آموزش فرانسه؛ آموزش از راه دور | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Application of Information Technology and Communication in French Language Teaching- Learning in Iran: A Case of e-Learning | ||
نویسندگان [English] | ||
Parivash Safa1؛ Nahal Khak Negar Moghadam2 | ||
1Tarbiat Modares University | ||
2Tarbiat Modares University | ||
چکیده [English] | ||
Living in the Global Village affected all aspect of our life with Information Technology and Communications in particular the educational aspects. Teaching and Learning of foreign language are one of the leading components in this transformation because of its multinational nature. As the IT based methods of teaching and learning of language (e-Learning) are newly developed, its capacities and qualities are not fully identified yet. Therefore a comprehensive research and study in various methods which are currently being used throughout the World Wide Web is a must and is considered as a fundamental study in this field. This research is not only helpful for foreign language teachers and students who want to know how to use e-Learning, but also with lightening the dark corners of this new learning interface, intends to modify and optimize this method in order to yield up the achievements of learning. The following questions bear in mind of a professional teacher when working with E-Learning: 1. What are the characteristics, advantages and disadvantages of E-Learning, and in view of those characteristics, is it wise to consider E-Learning as an “Independent & complete tool” for teaching French language to Iranian students or it is only a “prop tool” which has to be applied in parallel with usual courses? 2. What are the Iranian student’s demands and requirements while learning French language through E-Learning? 3. Considering the results of evaluations of E-Learning methods and Iranian student’s requirements, which elements and characteristics should be considered for planning a French Language E-Learning website for Iranian students? This work is aiming to answer the above mentioned questions, in the meantime to recognize and remove as many difficulties as possible. 20 Iranian students have been observed and examined through a French Language E-Learning method during the practical study in order to put forward a fresh know-how of applying this new learning tool and help the expert to layout an Iranian version of this tool. The outcomes of this research can also help foreign language teachers to propose the content of the courses. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
IT, e-learning, French teaching, distance teaching | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,656 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,127 |