تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 932 |
تعداد مقالات | 7,652 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,494,393 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,885,778 |
بررسی تاثیر بازخورد شفاهی بر مهارت نگارش زبان آموزان و نگرش زبان آموزان نسبت به آن | ||
زبان پژوهی | ||
مقاله 1، دوره 3، شماره 6، فروردین 1391، صفحه 111-133 اصل مقاله (213.9 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/jlr.2013.1034 | ||
نویسندگان | ||
شیوا کیوان پناه* 1؛ اسدالله شریفی2 | ||
1دانشگاه تهران | ||
2دانشجوی دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
بسیاری از محققان معتقدند بازخورد شفاهی ، یکی از بهترین روشهای دادن بازخورد به زبانآموزان در کلاسهای نگارش زبان خارجی است. نتایج برخی تحقیقات اخیر نشان میدهند که استفاده از بازخورد شفاهی، فرایند عرضۀ بازخورد را آسانتر و کاملتر میکند؛ از این روی، در پژوهش حاضر کوشیدهایم تا تأثیر بازخورد شفاهی را در مقایسه با بازخورد نوشتاری در تقویت مهارت نگارش زبانآموزان بررسی کنیم؛ همچنین دیدگاه زبانآموزان را دربارۀ بازخورد شفاهی بررسی کردهایم. برای انجامدادن پژوهش، سی دانشجوی دختر و پسر داوطلب شرکت در آزمون آیلتس را برگزیدیم و آنها را به دو گروه تقسیم کردیم. باوجود شیوۀ یکسان آموزش، گروه اول، بازخورد شفاهی و گروه دوم، بازخورد نوشتاری دریافت کرد. نتایج این پژوهش، بیانگر آن است که گروه اول در مقایسه با گروه دوم، در مهارت نگارش، بیشتر پیشرفت کردهاند؛ همچنین تجزیه و تحلیل دادهها و نتایج مصاحبه با دانشجویان نشان میدهد که درکل، آنها دربارۀ بازخورد شفاهی، دیدگاهی مثبت دارند. | ||
کلیدواژهها | ||
مهارت نگارش؛ بازخورد؛ بازخورد شفاهی؛ بازخورد نوشتاری؛ نگرش زبانآموزان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
An investigation of the effect of oral feedback On the writing skill of L2 learners and their views about it | ||
نویسندگان [English] | ||
Shiva Kaivanpanah Maralani1؛ Asadolah Sharifi2 | ||
1University of Tehran | ||
2Tehran University | ||
چکیده [English] | ||
There is a general consensus among researchers that oral feedback is one of the best ways of delivering feedback for ESL/EFL students in writing classes. In fact, a number of recently conducted studies indicate that using oral feedback makes the process of delivering feedback easier and more comprehensive. Therefore, the present study is an attempt to investigate whether oral feedback can better improve student’s writing ability in comparison to written feedback, and to and to examine the student’s reactions and perceptions of oral feedback. The participants were 30 Iranian male and female IELTS candidates. They were divided into two groups instructed in the same way. However, the first group had oral feedback during instruction, and the second group received written feedback in their class. The analyses of the results indicate that the students who had oral feedback in their class could improve their writing ability better and had positive perceptions of oral feedback. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
writing skill, feedback, oral feedback, written feedback, student view | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,954 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 828 |