- اسدی، هما و فرهاد ساسانی (1392). «بازنمایی کنشگران اجتماعی در گفتمان سیاست خارجی محمد رضا پهلوی بر اساس مدل اجتماعی- معنایی فان لیوون». زبان و زبانشناسی. دوره 9. شماره 18. صص 39- 63. Retrieved from <https://lsi-linguistics.ihcs.ac.ir/article_1586.html>
- اکبری، حمیدرضا، شجاع تفکری رضائی و خسرو غلامعلی زاده (1398). «بازنمایی کنش گران اجتماعی داستان آببید با بهرهگیری از الگوی جامعهشناختی - معنایی ون لیوون». مطالعات زبانها و گویشهای غرب ایران. دورة 7. شمارة 2. صص . 17-33. https://doi.org/10.22126/jlw.1970.1070
- امیدی اسکویی، محمدعلی ترابی ندوشن و هانیه دواتگری (1399). «نظام گفتمانی تمبرهای دهه 50 از دیدگاه نشانهشناسی کاربردی بر مبنای رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی ون لیوون». زبانپژوهی. سال 12. شماره 35. صص 267- 295. https://doi.org/10.22051/jlr.2019.22754.1608
- بوردیو. پییر (1380). نظریۀ کنش. ترجمه مرتضی مردیها. تهران: نقش نگار. Retrieved from <https://naghshonegar.org/product/>
- بینا (1379). اوستا: کهنترین سرودهها و متنهای ایرانی. گزارش و پژوهش جلیل دوست خواه. چ 5. تهران: مروارید. Retrieved from < https://www.gisoom.com/book/1510434/>
- پراپ. ولادیمیر (1386). ریختشناسی قصههای پریان. ترجمۀ فریدون بدرهای. تهران: توس. Retrieved from <https://toosbook.ir/p/>
- جعفری کمانگر، فاطمه و محمود مدبری (1382). «کوه و تجلی آن در شاهنامه فردوسی». پژوهشهای ادبی. شماره 2. صص 63- 72. Retrieved from <https://sid.ir/paper/419820/fa>
- راشد محصل، محمدرضا، محمد بهنامفر و مریم زمانیپور (1391). «تجلّی کوه در ایران باستان و نگاهی به جلوههای آن در ادب فارسی». مطالعات ایرانی. سال 11. شماره 21. صص 119- 146.Retrieved from <https://ensani.ir/file/download/article/20130101083453-9703-22.pdf>
- زارع زردینی، مرضیه، بتول مشکینفام و گلرخ سعیدنیا (1399). «بازنمایی کنشگران اجتماعی در گفتمان توافق هستهای ایران (برجام) بر اساس الگوی ون لیوون در دو روزنامه الریاض عربستان و تشرین سوریه». زبانپژوهی. سال 12. شمارة 36. صص 61- 86. https://doi.org/10.22051/jlr.2019.26369.1710
- زمردی، حمیرا (1388). نقد تطبیقی ادیان و اساطیر در شاهنامۀ فردوسی و خمسۀ نظامی و منطق الطیر عطار. تهران: نشر زوار. Retrieved from <https://www.gisoom.com/book/1374712/>
- شعیری، حمیدرضا (1391). مبانی معناشناسی نوین. تهران. سمت. Retrieved from <https://samt.ac.ir/fa/book/667/>
- صادقی، حسین، عبدالله واثق عباسی، محمد امیر مشهدی و عباسعلی آهنگر (1397). «مؤلفههای جامعهشناختی داستان بهرام گور و شنگل هند در شاهنامه فردوسی». دوفصلنامۀ مطالعات شبه قاره. سال 10. شماره 34. صص 167- 190. https://doi.org/10.22111/JSR.2018.4069
- ضیاءالدینی دشتخاکی، علی و مهدخت پورخالقی چترودی (1392). «آرش کمانگیر و ویشنو». پژوهشهای ادبیات تطبیقی. دوره 2. شمارة 2 (پیاپی 4). صص 105-137.
- عسگری، مهرناز، مهبود فاضلی و سهیلا صلاحی مقدم (1398). «تحلیل انتقادی گفتمان دو اثر طنزآمیز «دیوان خروس لاری» از ابوالقاسم حالت و «مجموعه آثار محمد علی افراشته» بر اساس الگوی ون لیوون». پژوهشهای ادبی. دورة 16. شمارة 64. صص 57-88. Retrieved from < http://lire.modares.ac.ir/article-41-38366-fa.html>
- علامی ذوالفقار و مائده اسدالهی (1396). «تحلیل روایی داستان سیاوش براساس الگوی کنشگران اجتماعی ون لیوون». زبان و ادبیات فارسی. دورة 25. شمارة 83. صص 187- 208. Retrieved from <http://jpll.khu.ac.ir/article-1-3090-fa.html>
- غلامعلی زاده، خسرو، شجاع تفکری رضایی و حمیدرضا، اکبری. (1396). «نامدهی و طبقهبندی کنشگران اجتماعی در داستان «آل» بر اساس الگوی ون لیوون». جستارهای زبانی. دورة ۸. شمارة 7. صص ۷۱-۸۹. Retrieved from <http://lrr.modares.ac.ir/article-14-4784-fa.html>
- غلامعلیزاده، خسرو، شجاع تفکری رضایی و حمیدرضا اکبری (1396). «نامدهی و طبقهبندی کنشگران اجتماعی در داستان «آل» بر اساس الگوی ون لیوون». جستارهای زبانی. دوره 8. شماره 7 (پیاپی 42). صص 71- 89. Retrieved from <http://clrj.modares.ac.ir/article-12-3155-fa.html>
- فوکو، میشل (1384). نظم گفتار. ترجمه باقر پرهام. تهران: آگه.Retrieved from <https://www.agahbookshop.com/>
- کسرایی، سیاوش (1399). مجموعه اشعار. تهران: نگاه. Retrieved from <https://negahpub.com/product/>
- کمبل، جوزف (1389). قهرمان هزار چهره. ترجمه شادی خسروپناه. مشهد: گل آفتاب. Retrieved from <https://www.gisoom.com/book/1685919/>
- کمبل، جوزف (1391). قدرت اسطوره. ترجمه عباس مخبر. تهران: مرکز. Retrieved from <https://www.gisoom.com/book/11152999/>
- گرمس. آلژیرداس. (1389). نقصان معنا. ترجمه و شرح حمیدرضا شعیری. تهران: نشر علم. Retrieved from <https://www.gisoom.com/book/1720279/>
- لینت ولت، ژپ. (1390). رسالهای در باب گونهشناسی روایت، نقطة دید. ترجمة علی عباسی و نصرت حجازی. تهران: نشر علم. Retrieved from <https://www.gisoom.com/book/1840762/>
- مکآفی، نوئل (1385). ژولیا کریستوا. ترجمۀ مهرداد پارسا. تهران: مرکز. Retrieved from <https://nashremarkaz.com/book/Julia-kristeva>
- میلز، سارا (1388). گفتمان. ترجمه فتاح محمدی. زنجان: هزاره سوم. Retrieved from <https://hezarehsevompub.com/product/>
- وبر، ماکس (1384). اقتصاد و جامعه. ترجمه عباس منوچهری، مهرداد ترابینژاد و مصطفی عمادزاده. تهران: سمت.Retrieved from <https://samt.ac.ir/fa/book/1146/>
- ون دایک، تئو (1389). اصول گفتمانکاوی انتقادی. ترجمة پیروز ایزدی و همکاران. تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه.
- ونلیوون، تئو (1395). «ساخت گفتمانی مشروعیتسازی». تحلیل گفتمان سیاسی. گردآوری و ترجمه امیر رضاییپناه و سمیه شوکتی. تهران: تیسا.
- هلیدی. مایکل و رقیه حسن (1393). زبان، بافت و متن. جنبههایی از زبان در چشماندازی اجتماعی-زبانشناختی. ترجمۀ مجتبی منشیزاده و طاهره ایشانی. تهران: انتشارات علمی. Retrieved from <https://www.gisoom.com/book/11212915/>
- هینلز، جان (1387). شناخت اساطیر ایران. ترجمه ژاله آموزگار و احمد تفضلی. چ 13. تهران: نشر چشمه.Retrieved from <https://www.gisoom.com/book/1601666/>
- یارمحمدی، لطفالله (1389). گفتمانشناسی رایج و انتقادی. تهران: هرمس.Retrieved from <https://www.gisoom.com/book/1281488/>
- Asadi, H., & Sassani, F. (2013). Representation of social actors in the foreign policy discourse of Mohammad Reza Pahlavi based on van Leeuwen's socio-semantic model. Language and Linguistics, 9(18), 63-39. https://lsi-linguistics.ihcs.ac.ir/article_1586.html
- Bourdieu, P. (2001). Theory of action (M. Mardiha, Trans.). Naqsh Negar. https://naghshonegar.org/product/
- Campbell, J. (2012). The power of myth (A. Mokhbar, Trans.). Markaz. https://www.gisoom.com/book/11152999/
- Campbell, J. (2010). The hero with a thousand faces (S. Khosrupanah, Trans.). Gole Aftab. https://www.gisoom.com/book/1685919/
- Foucault, M. (2005). Speech order (B. Parham, Trans.). Agah. https://www.agahbookshop.com/
- GholamAlizadeh, K., Tfakori Rezai, S., & Akbari, H. R. (2017). Naming and classification of social actors in the story of "Al" based on Van Leeuwen's model. Linguistic Essays, 8(7), 71-89.
- Greimas, A. J., & Courtés, J. (1982). Semiotics and language (L. Christ, D. Patte, J. Lee, E. McMahon II, G. Phillips, & M. Rengstorf, Trans.). Indiana University Press.
- Greimas, A. (2010). Lack of meaning (H. Shairi, Trans.). Elmi Publication. https://www.gisoom.com/book/1720279/
- Hinnells, J. (2014). Knowledge of Iranian mythology (J. Amouzgar & A. Tafzoli, Trans., 13th ed.). Cheshmeh Publication. https://www.gisoom.com/book/1601666/
- Halliday, M., & Hasan, R. (2014). Language, texture and text: Aspects of language in a sociolinguistic perspective (M. Manshizadeh & T. Ishani, Trans.). Scientific Publications. https://www.gisoom.com/book/11212915/
- Jafari Kamangar, F., & Mosaberi, M. (2003). The mountain and its manifestation in Ferdowsi's Shahnameh. Literary Research, (2), 63-72. https://sid.ir/paper/419820/fa
- Kasrayi, S. (2020). Collected Poems. Negah Publications. https://negahpub.com/product/
- Lakoff, G., & Johnson, M. (1980). Metaphors we live by. University of Chicago Press. https://press.uchicago.edu/ucp/books/book/chicago/M/bo3637992.html
- Volt, L. J. (2012). A treatise on the typology of narration, point of view (A. Abbasi & N. Hejazi, Trans.). Elmi Publication. https://www.gisoom.com/book/1840762/
- McAfee, N. (2006). Julia Kristeva (M. Parsa, Trans.). Markaz. https://nashremarkaz.com/book/Julia-kristeva
- Mills, S. (2009). Discourse (F. Mohammadi, Trans.). Hezare Sevom. https://hezarehsevompub.com/product/
- Doustkhah, J. (Ed. & Trans.). (2001). Avesta (5th ed.). Morvarid. https://www.gisoom.com/book/1510434/
- Propp, V. (2007). Morphology of fairy tales (F. Badrei, Trans.). Tous. https://toosbook.ir/p/
- Rashid Mohsal, M. R., Behnamfar, M., & Zamanipour, M. (2012). Manifestation of the mountain in ancient Iran and a look at its manifestations in Persian literature. Iranian Studies, 11(21), 119-146. https://ensani.ir/file/download/article/20130101083453-9703-22.pdf
- Sadeghi, H., Wathiq Abbasi, A., Mashhadi, M. A., & Ahangar, A. A. (2018). Sociological components of the story of Bahram Gur and Shingal Hind in Ferdowsi's Shahnameh. Bimonthly Journal of Subcontinental Studies, 10(34), 167-190. https://doi.org/10.22111/JSR.2018.4069
- Shairi, H. R. (2012). Basics of modern semantics. Samt. https://samt.ac.ir/fa/book/667/
- Skui, O., Torabi Nadoushan, & Davatgari, H. (2020). Discourse system of 50s stamps from the point of view of applied semiotics based on van Leeuwen's critical discourse analysis approach. Linguistics, 12(35), 267-295. https://doi.org/10.22051/jlr.2019.22754.1608
- Sonesson, G. (2011). Ego meets alter: The meaning of otherness in cultural semiotics. In Cultural semiotics (Farzan Sojodi, Trans.). Elm. https://doi.org/10.1515/semi.2000.128.3-4.537
- Van Dyck, T. (2010). Principles of critical discourse analysis (P. Izadi et al., Trans.). Media Studies and Research Center.
- Van Leeuwen, T. (2016). Legitimation discourse construction. In Analysis of political discourse (A. Rezaipanah & S. Shawkati, Trans.). Tisa.
- Van Leeuwen, T. (1995). Representing social action. Discourse & Society, 6(1), 81–106. https://doi.org/10.1177/0957926595006001005
- Van Leeuwen, T. (1996). The representation of social actors. In C. R. Caldas-Coulthard & M. Coulthard (Eds.), Texts and practices: Readings in critical discourse analysis (pp. 64-83). Routledge. https://doi.org/10.1075/z.184.55lee
- Van Leeuwen, T. (2008). Discourse and practice: New tools for critical discourse analysis. Oxford University Press. https://doi.org/10.26512/les.v11i2.10463
- Weber, M. (2005). Economy and society (A. Manouchehri, M. Torabinejad, & others, Trans.). Samt. https://samt.ac.ir/fa/book/1146/
- YarMohamadi, L. (2011). Popular and critical discourse analysis. Hermes. https://www.gisoom.com/book/1281488/
- Zare Zardini, M., Meshkinfam, B., & Saeednia, G. (2020). Representation of social actors in the discourse of the Iran nuclear deal (JCPOA) based on Van Leeuwen's model in the two newspapers Al-Riyadh of Arabia and Tasheirin of Syria. Zabanpazhuhi, 12(36), 61-86. https://doi.org/10.22051/jlr.2019.26369.1710
- Zomorodi, H. (2009). Comparative criticism of religions and mythology in Ferdowsi's Shahnameh and Nizami's Khamsa and Attar’s Manteq Ol Teyr. Zoar's Publication. https://www.gisoom.com/book/1374712/
- Zyaudini Dashtakhaki, A., & Pourakhlaqi Chaturodi, M. (2013). Arash Kamangir and Vishnu. Comparative Literature Researches, 2(2), 105-137.
|