تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 735 |
تعداد مقالات | 6,056 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,897,825 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,940,597 |
Policy and ELT Curriculum: A Systematic Review of the Research Literature in the Years 2010-2020 | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 خرداد 1401 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2022.37998.1573 | ||
نویسندگان | ||
Reza Shahi؛ Reza Khany ![]() | ||
English Language Teaching, Ilam University, Ilam, Iran | ||
چکیده | ||
This study was conducted to systematically review the English Language Teaching (ELT) curriculum and policy studies. A systematic literature review was used to describe the features, trends, and patterns of ELT curriculum and policy studies through the Preferred Items for Systematic Reviews and Meta-Analysis (PRISMA) guidelines. Seventy-three empirical articles published between 2010 and 2020 were analyzed based on geographical region, research methodology, participants, and research focus. Results revealed that most of the reviewed studies (58.90%, n=43) were conducted between 2016 and 2020, whereas about 41.1 % (n=30) of the reviewed studies were carried out between 2010 and 2015. Moreover, about 68.49% of the reviewed studies employed a qualitative research design, followed by a mixed-method (about 24.65%), whereas only about 6.86% used a quantitative research methodology. Results showed that most of the studies targeted ELT policy and curriculum in Asia (54.79%), followed by Europe (20.55%), America (13.70%), and Africa (6.84 %). Furthermore, 4.10 % of the studies examined ELT curriculum and policy globally. Thirty-four ELT policy and curriculum studies focused on teachers, three articles focused on learners, and only two papers targeted other participants. Findings showed that it would be difficult to discern a strong pattern in the ELT curriculum and policy studies since they targeted various issues. The majority of the reports were small-scale qualitative studies conducted in Asian countries; therefore, to address the issue of generalizability in ELT, more extensive quantitative studies in different geographical areas are needed. | ||
کلیدواژهها | ||
ELT policy؛ Curriculum planning /practice؛ language policy؛ curriculum policy؛ systematic review | ||
عنوان مقاله [English] | ||
برنامه درسی و سیاست های آموزشی زبان انگلیسی : یک مطالعه ی مروری سیستماتیک بر مطالعات اخیر | ||
چکیده [English] | ||
این مطالعه با هدف بررسی سیستماتیک مطالعات برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی (ELT) انجام شد. مروری بر ادبیات نظاممند برای توصیف ویژگیها، گرایشها های مطالعات برنامه درسی و خط مشیهای آن از طریق دستورالعملهای پریزما؛ موارد ترجیحی در مقالات مروری سیتمیک و فراتحلیل استفاده شد. هفتاد و سه مقاله تجربی منتشر شده بین سالهای 2010 و 2020 بر اساس منطقه جغرافیایی، شرکتکنندگان، انواع روشهای تحقیق واهداف مطالعات مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که اکثر مطالعات بررسی شده (%58.90 ) بین سالهای 2016 تا 2020 انجام شدهاند، در حالی که حدود 41.1 درصد از مطالعات بررسی شده بین سالهای 2010 تا 2015 انجام شدهاند . همچنین68.49 درصد از مطالعات بررسی شده از طرح تحقیق کیفی و حدود 24.65 درصد از روش ترکیبی استفاده کرده اند. در حالی که تنها حدود 6.86 درصد از روش کمی استفاده کرده اند. نتایج نشان داد که بیشتر مطالعات برنامه درسی زبان انگلیسی را در آسیا (%54.79)، پس از آن اروپا (%20.55)، آمریکا (%13.70 ) و آفریقا (%6.84) مورد مطالعه قرار داده است.علاوه بر این، 4.10 درصد از مطالعات برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی را در سطح جهانی مورد بررسی قرار داده اند. یافته ها نشان داد که تشخیص یک الگوی قوی در برنامه درسی آموزش زبان دشوار خواهد بود زیرا آنها موضوعات مختلفی را بررسی کرده اند. اکثرمطالعات به صورت کیفی و درمقیاس کوچک انجام شده اند. بنابراین برای پرداختن به موضوع تعمیمپذیری در آموزش زبان انگلیسی، نیاز به مطالعات گستردهتری بهویژه مطالعات کمی در مناطق مختلف جغرافیایی است. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
سیاست های آموزش زبان, برنامه ریزی برنامه های آموزشی, سیاست های زبانی, سیاست های برنامه ی آموزشی, مطالعه ی مروری سیستمیک | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 67 |