تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 735 |
تعداد مقالات | 6,056 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,897,932 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,940,629 |
The Impact of Self-Regulated Instruction on Reading Comprehension and Willingness to Admit Wrongness in Face-to-Face vs. Online Classes | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 خرداد 1401 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2022.36718.1517 | ||
نویسندگان | ||
Mohammad reza Zebardast؛ Mehry Haddad Narafshan ![]() ![]() | ||
Department of Foreign Languages, Kerman Branch, Islamic Azad University, Kerman, Iran | ||
چکیده | ||
The emerging technologies and their applications in education necessitate attempts to establish and test theories that can affect the optimal benefit of student learning and teacher training. Self-regulated learning theory is one of the most influential ones that recognize the interconnections of different factors for optimal learning as an ongoing process. Therefore, this study attempted to probe the efficiency of self-regulated learning to develop learners’ reading comprehension and willingness to admit wrongness in an online learning context in addition to the conventional face-to-face learning environment. To address this issue, an experimental design was used. The experimental groups were instructed to be self-regulated through receiving self-regulated learning strategies, while the control group received no self-regulated instructions. Paired sample t-test along with effect size and one-way analysis of covariance was applied. The statistical analysis of the paired sample t-test indicated that just the experimental groups contributed significant improvement in being empowered with higher levels of reading comprehension and willingness to admit wrongness. Besides, as the Ancova analysis showed, the online group had a better performance compared with the control and conventional group regarding the reading comprehension skill. The findings tend to direct the attention of researchers, teachers, and course designers toward the importance of using self-regulation models as a possible way to move away from traditional teaching. | ||
کلیدواژهها | ||
conventional classrooms؛ online classrooms؛ reading comprehension؛ self-regulated instruction؛ willingness to admit wrongness | ||
عنوان مقاله [English] | ||
یک طرح آموزشی خودتنظیم محور برای توسعه درک مطلب و تمایل به پذیرش اشتباه در محیط های کلاسی حضوری و آنلاین | ||
نویسندگان [English] | ||
محمدرضا زبردست؛ مهری حداد نارافشان؛ حسن شهابی | ||
دپارتمان زبان های خارجه،واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران | ||
چکیده [English] | ||
فناوری های نوظهور و کاربردهای آن در آموزش ،ما را ملزم به تلاش در ایجاد نظریه ها و بررسی مدل هایی می کند که می توانند بر بهره مندی مطلوب دانش آموزان و آموزش معلمان تاثیر بگذراند. نظریه یادگیری خودتنظیم، یکی از تأثیرگذارترین مواردی است که در یک روند مداوم تعامل عوامل مختلف را برای یادگیری مطلوب مهم می شمارد. بنابراین، این مطالعه سعی کرده است علاوه بر بررسی کارایی نظریه خودتنظیمی در محیط یادگیری سنتی به شیوه حضوری، تاثیر استفاده از این مدل در محیط یادگیری آنلاین را نیز اندازه گیری کند. برای پرداختن به این موضوع، از یک طرح آزمایشی استفاده شد. به گروه های آزمایشی تعلیم داده شد که از طریق دریافت استراتژی های یادگیری خودتنظیم به قابلیت خودتنظیمی برسند در حالی که گروه کنترل هیچگونه دستورالعملی دریافت نکردند. برای تجزیه و تحلیل آماری از آزمون تی همبسته همراه با اندازه اثر، و تجزیه و تحلیل یک طرفه کوواریانس استفاده شد. تجزیه و تحلیل آماری آزمون تی نشان داد که فقط گروه های آزمایشی پیشرفت قابل توجهی در توانمندسازی زبان آموز با سطح بالاتری از درک خواندن و تمایل به اعتراف به اشتباه داشتند. علاوه بر این ، همانطور که تجزیه و تحلیل آماری آزمون آنکووا نشان داد، گروه آنلاین در مقایسه با گروه کنترل و حضوری در زمینه مهارت درک مطلب خواندن عملکرد بهتری داشت. این یافته ها می تواند مورد توجه محققان، معلمان و طراحان دوره های آموزشی به منظور استفاده از مدل های خودتنظیم به عنوان جایگزینی ممکن برای آموزش سنتی قرار بگیرد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
کلاس های حضوری, کلاس های آنلاین, درک مطلب, آموزش خود تنظیم, تمایل به پذیرش اشتباه | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 38 |