تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 932 |
تعداد مقالات | 7,652 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,493,217 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,884,850 |
ارائه مدل ارتقای تصویر برند نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران | ||
فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت برند | ||
دوره 6، شماره 1 - شماره پیاپی 17، فروردین 1398، صفحه 187-239 اصل مقاله (972.07 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/bmr.2020.28024.1840 | ||
نویسندگان | ||
محسن براری1؛ نوذر امین صارمی* 2؛ فاطمه زرگران خوزانی3 | ||
1کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه خوارزمی و مشاور برندسازی بین المللی | ||
2(نویسنده مسئول)دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه علوم انتظامی امین | ||
3دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی و مشاور کسبوکار، | ||
چکیده | ||
نیروی انتظامی با توجه به اینکه یک سازمان امنیتی- اجتماعی است و دارای آرم، لوگو، علائم گرافیکی، شعار، پرچم و لباس فرم میباشد، خواسته یا ناخواسته مالک و خالق برند نیروی انتظامی یا ناجا است. تاکنون پژوهشی از منظر برندسازی به موضوع ارتقا تصویر برند نیروی انتظامی نپرداخته و این خلأ علمی میتواند موجب از دست رفتن بخشی از قدرت نرم نیروی انتظامی شود و خسارات جبرانناپذیری را برای امنیت کشور به همراه داشته باشد. این پژوهش از نوع کیفی، بنیادی- کاربردی و اکتشافی توصیفی است. بدینصورت که پس از مرور ادبیات نظری و پژوهشهای پیشین، عوامل موفقیت تصویر برند پلیس سه کشور انگلستان، فرانسه و مالزی با روش تحلیل مضمون بررسی شد و مبنای سؤالات و بحثها در مصاحبههای عمیق نیمه ساختاریافته در این مرحله شکل گرفت. در مرحله دوم، پس از انجام مصاحبه نیمه ساختاریافته با 15 نفر از خبرگان اجرایی و دانشگاهی و بهکارگیری روش گراندد تئوری برساختگرایی چارماز، مدلی جامع و بومی جهت ارتقای تصویر برند ناجا ظهور یافت. روایی این پژوهش توسط مصاحبهشوندگان و سپس اساتید متخصص بررسی شد و تائید گردید. پایایی نیز با استفاده از روش مطالعه حسابرسی فرایند نتایج 75 % به دست آمد. مدل بهدستآمده شامل هشت مقوله مفهومی میشود: 1) همدلی اجتماعی ساختارمند، 2) فرهنگ پلیسی جامعه، 3) دقت و سرعت نهادینهشده، 4) اقتدار رسانهای، 5) عملکرد سایر نهادهای اجتماعی، 6) اعتماد به برند ناجا، 7) نهادینهسازی نوآوری و تکنولوژی و 8) بصیرت برندسازی در کارکنان. با توجه به مقولههای بهدستآمده جهت ارتقای برند ناجا، پیشنهادهایی ارائه شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
برند نیروی انتظامی؛ برند ناجا؛ برند سازی؛ تصویر برند ناجا؛ قدرت نرم؛ گراندد تئوری برساختگرا؛ چارماز | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Introducing a Brand Image Model Promotion for NAJA (The Police of The Islamic Republic of Iran) | ||
نویسندگان [English] | ||
Mohsen Barari1؛ Nozar Aminsaremi2؛ Fatemeh Zargaran Khouzani3 | ||
1Master of Business Management at Kharazmi University and International Branding Consultant | ||
2(corresponding Author) Associate Professor, Department of Social Sciences, Amin Police University. | ||
3Phd student of Business Management, Allameh Tabataba'i University, Business Consultant. | ||
چکیده [English] | ||
NAJA is a security-social organization that possesses a logo, graphic signs, motto, flag, and uniform. The police are the owner or creator of the NAJA brand. As there has been no research in the field of branding on the Promotion of Police Brand Image (PPBI)so far, this absence can lose some of the soft power of the police, and can lead to irreparable damage to the security of the country. This research is a qualitative, fundamental-applied, and descriptive- exploratory type. First, the theoretical literature and previous studies were reviewed and the critical success factors of the police brand image in England, France, and Malaysia were investigated by thematic analysis and then accordingly the basis of the questions and discussions for in-depth semi-structured interviews formed at this step. In the second step, after doing semi-structured interviews with 15 experts (executives and academics) and using a constructing approach of Grounded Theory, a comprehensive and local PPBI model has emerged. The validity of this research was examined and approved by the interviewers and then expert professors. The reliability was %75 which obtained through using the methodology of auditing results process. The structured and final model includes eight conceptual components including: 1) Structured social sympathy, 2) Community police culture, 3) Institutionalized accuracy and speed, 4) Media authority, 5) Performance of other social institutions, 6) NAJA brand trust, 7) Institutionalized technology & innovation, and 8) Branding insight of staff. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Police brand, NAJA brand, Branding, NAJA brand image, PPBI, Soft power, Constructing Grounded theory, Charmaz | ||
مراجع | ||
افتخاری، اصغر (1381). مراحل بنیادین اندیشه در مطالعات امنیت ملی. تهران: پژوهشکده مطالعات راهبردی.
الوانی، سید مهدی (1371). استعارهها: ابزار شناخت سازمان. مطالعات مدیریت (بهبود و تحول). دوره 2، شماره 7، 52-23.
بنی فاطمه، حسین، سلیمی، آمنه (1390). احساس امنیت اجتماعی جوانان و عوامل اجتماعی مرتبط با آن. مطالعات جامعهشناسی، دوره 3، شماره 12. 77-59.
ترابی، یوسف (1382). درآمدی بر رهیافت پلیس مشارکتگرا: پلیس محله. فصلنامه مطالعات امنیتی. شماره دوم، 113-94.
تصدیقی، محمدعلی (1389). مؤلفههای امنیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در افق چشمانداز 1404 جمهوری اسلامی ایران. مهندسی فرهنگی، شماره 43-44، 44-30
حسنقلیپور، طهمورث؛ ملایری نوریجانی، عزیزمحمد؛ باباشاهی، جبار؛ صادق وزیری، فراز (1394). تأملی بر جنبه انسانی برند: بررسی تأثیر شخصیت برند سازمان ارتش جمهوری اسلامی ایران بر رضایت سرمایههای انسانی. فصلنامه علمی – پژوهشی بهبود مدیریت. دوره 9، شماره 27، 94-79.
عبدالرحمانی، رضا (1386). درآمدی بر فرهنگسازمانی غیررسمی پلیس. دانش انتظامی، دوره 9، شماره 3 (مسلسل 35). 58-31.
عبدالرحمانی، رضا (1392). نقش رسانهای در امنیت محلهای؛ پیشنهادی برای افزایش امنیت از طریق رسانههای محلی به کمک ناجا. فصلنامه دانش انتظامی پلیس پایتخت. شماره 19، 79-57.
غفاری، غلامرضا (1390). سرمایه اجتماعی و امنیت انتظامی. تهران: جامعه شناسان.
کشفی، سید سعید (1394). صیانت از کارکنان ناجا مبتنی بر آموزههای دینی. فصلنامه علمی بصیرت و تربیت اسلامی. دوره 12، شماره 35، 42-27.
لینچ، ریچارد (1397). مدیریت استراتژیک (ترجمه وحید خاشعی و فاطمه زرگران). تهران: نشر فوژان. چاپ اول.
میلر، لیندا اس؛ هس، کارون ام. (1382). پلیس در اجتماع (ترجمه محمدرضا کلهر). تهران: دانشگاه علوم انتظامی.
نادرپور، محمدرضا (1380) اصطلاحنامه دانش انتظامی. تهران: دانشگاه علوم انتظامی.
یزدان فام، محمود (1388). جهانیشدن، امنیت و پلیس. مطالعات راهبردی. دوره 12، شماره 2 (مسلسل 44)، 149-123.
Aaker DA (1996). Measuring brand equity across products and markets. California Management
Review 38(3):102–120.
Abdolrahmani, R, (2007). An Introduction to the Police Informal Organizational Culture. Military
knowledge. 9(3). 31-58. (in Persian).
Abdolrahmani, R, (2014). The role of the media in neighborhood security Proposal to increase security
through local media with the help of Naja, disciplinary knowledge of the capital police, 2 (19).57-
Alina, C (2014). Identifying Strategies to Market Police Image in the Media, “Ovidius” University
Annals, Economic Sciences Series, Volume XIV, Issue 2.
Alvani, S. (1992). Metaphors: knowledge organization tools. Management Studies in Development and
Evolution, 2(7), 23-52 (in Persian).
Attride-Stirling, J. (2001). Thematic Networks: An Analytic Tool for Qualitative Research. Qualitative
Research, 1, 385-405. http://dx.doi.org/10.1177/146879410100100307
Bani Fatemeh, H, Salimi, A. (2011). Youth social security sense and related factors with it. The
Sociology studies, 4(12), 59-77 (in Persian).
Bell, Daniel J., (1982). Police uniforms, attitudes, and citizens, Journal of Criminal Justice, Elsevier,
vol. 10(1), pages 45-55.
Bradford, B., Jackson, J and Stanko, E (2009). Contact and confidence: revisiting the impact of public
encounters with the police. Policing and society, 19 (1). pp. 20-46.
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in
Psychology, 3(2), 77–101. https://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa
Boyatzis, R.E. (1998). Transforming qualitative information: Thematic analysis and code development.
Sage Publications, Incorporated, Thousand Oaks.
Chermak, S., McGarrell, E. and Gruenewald, J. (2006). Media coverage of police misconduct and
attitudes toward police, Policing: An International Journal, Vol. 29 No. 2, pp. 261-281.
Chiaravalle, B., & Findlay Schenck, B. (2014). Branding For Dummies. New Jersey: John Wiley &
Sons.
Courpasson, D., & Monties, V. (2016). “I Am My Body”. Physical Selves of Police Officers in a
Changing Institution. Journal of Management Studies, 54(1), 32–57. doi:10.1111/joms.12221
Crawley, A. A., Sherman, R. A., Crawley, W. R., & Cosio-Lima, L. M. (2016). Physical Fitness of
Police Academy Cadets. Journal of Strength and Conditioning Research, 30(5), 1416–
Creswell, J. w. (2009). Research design (qualitative, auantitative and mixed methods approaches). New
york: SAGE Publications.
Delgado‐Ballester, E. (2004), Applicability of a brand trust scale across product categories, European
Journal of Marketing, Vol. 38 No. 5/6, pp. 573-592.
Eedem, T., & Swait, J. (2004). Brand Credibility, Brand Consideration, and Choice. Journal of
Consumer Research,, 191-198.
Eftekhari, A. (2004). Thought fundamental stages in national security studies. Tehran; Strategic Studies
Institute.24; 385-394 (in Persian).
Fornell, C., & Larcker, D. F. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables
and measurement error. Journal of Marketing Research, 18(1), 39-50.
Gau, J. (2010), a longitudinal analysis of citizens' attitudes about police, Policing: An International
Journal, Vol. 33 No. 2, pp. 236-252. https://doi.org/10.1108/13639511011044867.
Gert, V.B. (2005) Fearofcrime: feeling (un) safe and in) secureinther is ksociety.
Availablefrom:http://mineco.fgov.be/informations/statistics/studies/ac084_en.
Ghafari, GH, (2011). Social capital and Security disciplinary. Sociologists Publications, Tehran, (in
Persian).
Graziano, L. and Gauthier, J. (2018). Media consumption and perceptions of police legitimacy,
Policing: An International Journal, Vol. 41 No. 5, pp. 593-607.
Grimmelikhuijsen, S. G., & Meijer, A. J. (2015). Does Twitter Increase Perceived Police Legitimacy?
Public Administration Review, 75(4), 598–607. doi:10.1111/puar.12378
Hair, J., Ringle, C. and Sarstedt, M. (2011). PLS-SEM Indeed a Silver Bullet. Journal of Marketing
Theory and Practice, 19, 139-151.
Håkansson, J. (2003). Exploring the phenomenon of empathy. STOCKHOLM: Department of
Psychology STOCKHOLM UNIVERSITY.
Hasangholipour, T, Malayeri nourijani, A, Babashahi, J, Sadeghvaziri, F (2015). Reflecting on the
Human Aspects of the Brand: Investigating the Influence of the Islamic Republic of Iran's Army
Brand Character on Human Capital Satisfaction, (2015). Journal of Management Improvement,
9(27),79-94. (in Persian).
Ingram J. R., Terrill, W., & Paoline, E. A. (2018). Police Culture and Officer Behavior: Application of
a Multilevel Framework. Criminology. doi:10.1111/1745-9125.12192
Kalhor, MR; (2005). Police in the community: Strategies for the 21st century (By Miller & Hess). NAJA
Police Science University (in Persian).
Kashfi, S.S. (2016). The protecting of Police personnel against the social threats bases of the Religion
believes, Insight and Upbringing Islamic, 35.27-42 (in Persian).
Keh, T., & Xie, Y. (2009). Corporate reputation and customer behavioral intentions: The roles of trust;
identification and commitment. Industrial Marketing Management, 732-742.
Kelling, G L.; Wilson, J Q. (1982). Broken windows: the police and neighborhood safety. Atlantic
Monthly; 249(3):29–38.
Khashei, V., Zargaran, F., (2018). Strategic Management of Lynch, Fozhanpub, Tehran. (in Persian).
Kim, W. C., & Mauborgne, R. (2005). Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space
and Make the Competition Irrelevant. Boston, MA: Harvard Business School.
Maartens, B. (2018). Modernizing the Military: Promoting a New “Brand Image” of the British Army,
Navy, and Air Force in the Post-National Service Era, 1957–63. War in History, 096834451772281.
doi:10.1177/0968344517722814
Madan, M. and Nalla, M. (2015). Exploring citizen satisfaction with police in India, policing: An
International Journal, Vol. 38 No. 1, pp. 86-101. https://doi.org/10.1108/PIJPSM-06-2014-0063.
Martin GS, Brown TJ (1990). In search of brand equity: the conceptualization and measurement of the
brand impression construct. Marketing Theory andApplications 2:431–438.
Meijer, A., & Thaens, M. (2013). Social media strategies: Understanding the differences between North
American police departments. Government Information Quarterly, 30(4), 343–350.
doi:10.1016/j.giq.2013.05.023
Morgan, G (1997). Images of Organization (2nd ed.), Newbury Park.
Naderpour, MR; (2001). Military knowledge dictionary. NAJA Police Science University (in Persian).
Nhan, J. (2013). Police Culture. The Encyclopedia of Criminology and Criminal Justice, 1–6.
doi:10.1002/9781118517383.wbeccj371
Nickels, E. (2008), Good guys wear black: uniform color and citizen impressions of police, Policing:
An International Journal, Vol. 31 No. 1, pp. 77-92. https://doi.org/10.1108/13639510810852585.
Nye, J (2000), the Paradox of American Power. Why the Worls only Super Power can't go it Alone,
Oxford: Oxford University Press.
Reiner. R. (2000). The Politics of the Police (3rd edn.), Oxford: Oxford University Press.
Ries, A., & Trout, J. (2017). Positioning: The Battle for Your Mind. New York: McGraw Hill.Rogers,
of Consulting Psychology, 21, 95-103.
Rogers, C. R. (1957). The Necessary and Sufficient Conditions of Therapeutic Personality Change.
Journal of Consulting Psychology, 21, 95-103
Sahin, A., Zehir, C., & Kitapci, H. (2011). The Effects of Brand Experiences, Trust and Satisfaction on
Building Brand Loyalty; An Empirical Research on Global Brands Procedia Social and Behavioral
Sciences. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1288-1301.
Tasdighi, M A.; (2010). Components of Political, Social and Cultural Security in the Perspective of
1404 Islamic Republic of Iran (With an emphasis on internal security). Cultural Engineering, NO
43-44, 30-44. (in Persian).
Torabi, Y; (2003). An Introduction to the Participatory Police Approach: Neighborhood Police. Journal
of Security Studies, 2,94-113. (in Persian).
Wang, X., Zhao, J. (Solomon), & Zhang, H. (2019). The Impact of Two Different Cultures on Juvenile
Attitudes Toward the Police in China. International Journal of Offender Therapy and Comparative
Criminology, 0306624X1987297. doi:10.1177/0306624x19872971
Weiss AM, Anderson E, Maclnnis DJ (1999) Reputation management as a motivation for sales structure
decisions. Journal of Marketing 63:74–89.
Yazdanfam, M. (2009). Globalization, Security and the Police. Strategic Studies Quarterly, 12(44), 123-
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 17,227 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,463 |