دانشگاه الزهرا

آمار

تعداد نشریات24
تعداد شماره‌ها568
تعداد مقالات4,560
تعداد مشاهده مقاله6,504,726
تعداد دریافت فایل اصل مقاله5,683,056

1.

A Comparative Study on Professional Competencies of Iranian EFL Teachers at Public and Private Sectors

دوره 3، شماره 2، فروردین 2020، صفحه 6-6
mansooreh Hosseinnia؛ Hamid Ashraf؛ Hossein khodabakhshzadeh؛ Gholam Hassan Khajavi

2.

A Comparison of the Effects of Task Repetition and Elicitation Techniques on EFL Learners’ Expository and Descriptive Writing

دوره 3، شماره 1، پاییز و زمستان 2019، صفحه 243-267
Zahra Asadi Vahdat؛ Kobra Tavassoli

3.

A Critical Appraisal of University EAP programs in Iran: Revisiting the Status of EAP Textbooks and Instruction

دوره 2، شماره 1، پاییز و زمستان 2018، صفحه 31-52
Mahmoud reza Atai؛ Esmat Babaii؛ Mohsen Nili-Ahmadabadi

4.

A Cross-Cultural Study of English Teachers' Strategy Use for Managing Misbehavior in EFL and ESL Classrooms: The Case of Iran and the Philippines

دوره 3، شماره 1، پاییز و زمستان 2019، صفحه 139-167
Mahdieh Kor؛ marjan vosoughi؛ Minoo Alemi

5.

A Foucauldian Analysis of Power Distribution in David Mamet’s Faustus

دوره 2، شماره 1، پاییز و زمستان 2018، صفحه 53-64
Mahya Hajigholam؛ Nahid Mohammadi

6.

A Numerical Study of KPZ Equation Based on Changing its Parameters

دوره 1، شماره 1، پاییز و زمستان 2017، صفحه 8-14
Azadeh Ghannadan؛ Amir Ali Masoudi؛ Leila Hedayatifar

7.

A Qualitative Study on Teacher’s Nonverbal Communication and Iranian EFL Learners’ Perception of Language Learning

دوره 1، شماره 1، تابستان 2017، صفحه 109-133
Azadeh Haji-karim؛ Elaheh Sotoudehnama

8.

Artificial neural networks approach for modeling of Cr(VI) adsorption from aqueous solution by MR, MAC, MS

دوره 1، شماره 2، بهار و تابستان 2018، صفحه 81-91
Fethiye Gode؛ Hakan Aktas؛ Elif Atalay

9.

Authority or Impersonality: A Mixed-Methods Study of Authorial Identity in Iranian Context

دوره 3، شماره 2، فروردین 2020، صفحه 5-5
Saman Jamshidi؛ Saeed Rezaei

10.

Canonical thermostatics of ideal gas in the frame work of generalized uncertainty principle

دوره 2، شماره 1، پاییز و زمستان 2018، صفحه 99-108
Sedigheh Miraboutalebi؛ Laleh Farhang Matin

11.

Coherence Errors in Iranian EFL Learners' Writing: A Rhetorical Structure Theory Approach

دوره 1، شماره 1، تابستان 2017، صفحه 9-37
Alireza Ahmadi؛ Salma Parhizgar

12.

Compressive and rarefactive dust-ion acoustic solitary waves in four components ‎quantum plasma with dust-charge variation

دوره 1، شماره 1، پاییز و زمستان 2017، صفحه 37-48
Noushin Pishbin؛ Mahmoud Reza Rouhani؛ Nader Morshedian

13.

Corpus-Based Materials and Learning Non-Congruent Idioms by Iranian EFL Learners: Enhanced and Unenhanced Input

دوره 3، شماره 2، فروردین 2020، صفحه 1-1
Hoda Estefaei؛ Alireza Amjadiparvar

14.

Developing and Validating a New Version of an EFL Multiple-Choice Reading Comprehension Test Based on Fuzzy Logic

دوره 3، شماره 1، پاییز و زمستان 2019، صفحه 71-92
Amir Hossein Shahballa؛ Behzad Ghonsooly؛ Hosein Karami

15.

Divine Perspectives in Designing English Language Teaching Materials: The Case of Teaching Body Organs to Young English Language Learners

دوره 2، شماره 1، پاییز و زمستان 2018، صفحه 9-30
Seyyedeh Fahimeh Parsaiyan

16.

Dynamic Assessment in Second Language Acquisition: A Qualitative Meta-Synthesis

دوره 3، شماره 1، پاییز و زمستان 2019، صفحه 43-69
Abbas Ali Rezaee؛ Mahsa Ghanbarpoor

17.

EAP Teacher Cognition: A Qualitative Study of Iranian In-Service EAP Teachers' Cognitions

دوره 1، شماره 2، پاییز و زمستان 2017، صفحه 31-56
Mahmoud reza Atai؛ Esmat Babaii؛ Behruz Lotfi Gaskaree

18.

Effects of Rhetorical Analysis and Self-Regulation Strategies on Iranian EFL Learners’ Critical Thinking and Reading Comprehension of Argumentative Texts

دوره 1، شماره 1، تابستان 2017، صفحه 53-75
Ali Roohani؛ Mahmood Hashemian؛ Zahra Kazemian

19.

Effects of UV irradiation treated polycarbonate substrates on properties of nanocrystalline TiO2 sol-gel derived thin films

دوره 1، شماره 2، بهار و تابستان 2018، صفحه 73-79
Babak Jaleh؛ Elahe Sheikhi Shahidzadeh؛ Saeid Azizian؛ Shokoufeh Ghahri Saremi

20.

English Needs Analysis of Electrical Engineering Students, Graduates, and Companies: A Step toward Employability

دوره 1، شماره 1، تابستان 2017، صفحه 77-93
Abbas Ali Rezaee؛ Samira Kazempourian

21.

Exploring EFL Teachers’ Perceptions of Classroom Video Surveillance: A Qualitative Study

دوره 3، شماره 2، فروردین 2020، صفحه 10-10
Seyyed Ali Ostovar-Namaghi؛ mohammad maleki؛ Fatemeh Mozaffari

22.

Exploring Iranian EFL Teachers’ Perception and Practice of Corrective Feedback in Light of Emotional Intelligence

دوره 2، شماره 2، پاییز و زمستان 2018، صفحه 31-50
Ehsan Narimani Vahedi؛ Mahnaz Saeidi؛ Nasrin Hadidi Tamjid

23.

Future MISFET gate dielectric: NiO/PVA Nanohybride composites

دوره 1، شماره 2، بهار و تابستان 2018، صفحه 65-72
Amir Hayati

24.

Gratitude Speech Act in Instagram: The Emergence of a Particular Genre of Language?

دوره 3، شماره 1، پاییز و زمستان 2019، صفحه 21-41
Rasoul Mohammad Hosseinpur؛ Zeynab Mosavy

25.

Growing Literacy of Resistance in “the Curriculum Garden” of Resistance Language and Literature

دوره 2، شماره 1، پاییز و زمستان 2018، صفحه 65-86
sareh poursaduqi؛ Sue-San Ghahremani Ghajar؛ Muhammadreza Sangari

اولین صفحه صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد آخرین صفحه


Contact Us | Help & Support | Site Map

Journal Management System. Designed by sinaweb.